طلاب جهادی همیشه پیشگام در خدمت‌رسانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، حادثه سیل آستارا اگر چه خوشبختانه، بدون تلفات جانی ویرانی ظاهری گسترده‌ بود؛ اما علاوه بر خسارات ریز و درشت، موجب تألم روحی آسیب‌دیدگان این خطه کشور عزیزمان گردید. حضور به موقع گروه‌های جهادی در مناطق بحران‌زده و آسیب‌دیده، همواره علاوه بر تسریع در روند خروج از بحران و حل مشکلات، موجب تزریق روحیه امید و دلگرمی اهالی می‌گردد. به همین سبب، طلاب جهادگرِ حوزه های علمیه شهرستان آستارا و سایر نقاط ایران در همان ساعات اولیه پای کار آمدند و ضمن همدردی با مردم، با آستین بالا زده و پا در چکمه پلاستیکی به خدمت‌رسانی پرداختند. برای بررسی بیشتر شرایط و نیازهای سیل زدگان گفتگوی کوتاهی را با حجت الاسلام جبرئیل ملکی معاون تهذیب حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) این شهرستان داشته ایم که تقدیمتان می‌کنیم:

ضمن عرض سلام و خداقوت، لطفا بفرمایید میزان خسارت سیل و گستردگی آن چه مقدار است؟
سلام علیکم. عمده ویرانی‌ها در روستاهای اطراف و حاشیه شهر است. حدود ۹۰۰ خانوار از ۳۰درصد تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده‌اند و هزینه برآورد شده این خسارات حدود ۶۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

حضور طلاب برای خدمت‌رسانی به سیل زدگان در چه فاصله زمانی بعد از حادثه انجام شد؟
شهرستان آستارا دارای یک مدرسه علمیه به نام حضرت ولیعصر (عج) می باشد. جمعی از طلاب این مدرسه از همان روز وقوع حادثه تا کنون به صورت فعال در صحنه حاضر هستند. همچنین طی فاصله‌ زمانی کوتاهی، تعدادی طلبه جهادگر از نقاط دیگر، جهت خدمت‌رسانی در مناطق سیل‌زده حاضر شدند. هم اکنون، مدرسه علمیه تبدیل به پایگاهی برای خدمت هر چه بیشتر به سیل زدگان شده است.
چه تعداد از طلاب در شهرستان آستارا مشغول خدمت رسانی هستند؟
روزانه بیش از ۳۰ طلبه استان تهران و دیگر شهرستان‌های استان گیلان در قالب چند گروه جهادی برای خدمت رسانی به مردم فعال هستند.

خدمت‌رسانی طلاب در مناطق حادثه دیده در چه زمینه‌هایی بوده است؟
عمده فعالیت گروه‌های جهادی در صفرشویی منازل، کمک در تعمیر و جابجایی وسایل نقلیه آسیب دیده، کمک به کشاورزان، دفن حیوانات تلف شده، تخلیه آب از منازل و مغازه‌ها، پخت و پز غذا و توزیع آن و همچنین توزیع آب آشامیدنی می‌باشد.

هم اکنون نیاز مردم در شهرستان آستارا در چه زمینه هایی است؟
تقریبا ۹۰ درصد تمیزکاری منازل به پایان رسیده‌ است؛ عمده نیاز مردم این هست که آسیب های ناشی از تعمیر و اصلاح منازل و مغازه های آسیب دیده، فرش، موکت، زیراندازهایی که از بین رفته، وسایل نقلیه خراب شده، وسایل برقی منازل و مغازه‌ها، حیوانات مزرعه و زمین‌های کشاورزی که در اثر این حادثه از بین رفته‌اند جبران شود.
لازم به ذکر است خرابی جاده‌ها و راه‌های ارتباطی برخی از روستاها برای روستاییان مشکل آفرین شده است.
همچنین، ضمن تشکر از حضور گروه‌های جهادی و امدادرسان، در کنار تمام فعالیت‌های خوب و مؤثر این عزیزان، نکته‌ای که در موضوع امدادرسانی در حادثه اخیر به چشم می‌آمد، لزوم فراهم ساختن بستر تعامل و هماهنگی بیشتر و بهتر میان مجموعه‌های یاد شده بود، تا خدمات با نظم و یکپارچگی بهتری صورت می‌پذیرفت. امیدواریم این موضوع در اتفاقات آینده با تدبیر مناسب مسئولین مربوطه حل شود، تا میزان رضایتمندی عمومی مردم از خدمات بیش از پیش افزایش یابد و معدود گله‌مندی‌ها نیز برطرف شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *