ضرورت حضور موکب های اربعین در شهرستان خوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، حادثه زلزله خوی اگر چه چندان ویرانی ظاهری نداشت اما متاسفانه غبار غم را بر دلهای بسیاری از مردم عزیز این منطقه بر جای گذاشته است. تحمل شرایط آب و هوایی برای مردمی که در چادر ها مستقر شدند بسیار سخت است. حضور به موقع مسئولان و گروه های جهادی موجب امید و دلگرمی و در دل های آسیب دیدگان می گردد. پای کار آمدن حوزه های علمیه این شهرستان در همان ساعات اولیه وظیفه ای بوده که تا الان به انجام رسیده است. برای بررسی بیشتر شرایط و نیازهای زلزله زدگان گفتگوی کوتاهی را با حجت الاسلام و المسلمین حسن فرشباف مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) این شهرستان داشته ایم که در ذیل تقدیم خواهد شد:

ضمن عرض سلام و خداقوت بفرمایید میزان خسارت زلزله و گستردگی آن چه مقدار است؟
سلام علیکم. عمده ویرانی‌ها در روستاهای اطراف است و در سطح شهر خوی هم خسارت ها به شکل ترک خوردگی عمیق می باشد که عملا امکان سکونت در این منازل نیست.

حضور طلاب برای خدمت‌رسانی به زلزله زدگان در چه فاصله زمانی بعد از حادثه انجام شد؟
شهرستان خوی دارای دو مدرسه علمیه می باشد که هر دو مدرسه دارای گروه های جهادی هستند. طلاب شهرستان خوی از همان روز بعد از حادثه تا کنون به صورت فعال در صحنه حاضر هستند. مدرسه علمیه به پایگاهی برای خدمت هر چه بیشتر به زلزله زدگان در آمده است؛ روزانه ۱۲۰۰ پرس غذا در آشپزخانه مدرسه طبخ و به وسیله گروه‌های جهادی طلاب میان مردم توزیع می‌شود.

چه تعداد از طلاب در شهرستان خوی مشغول خدمت رسانی هستند؟
روزانه بیش از ۱۰۰ نفر از طلاب برای خدمت رسانی به مردم فعال هستند.

هم اکنون نیاز مردم در شهرستان خوی در چه زمینه هایی است؟
اقلام مورد نیاز، چادر، لباس گرم و هیتر برقی است.
گروه‌های جهادی روحانیون از مناطق مختلف اعلام آمادگی برای حضور در این‌جا را داشتند که در حال حاضر نیاز به نیروی انسانی نیست. خواهشی که از مردم عزیز داریم درمورد مسائل مالی و مواد اولیه طبخ غذاست. همچنین از گروه‌های جهای و موکب‌های اربعین که می توانند دستگاه‌های نان پزی سیار به اینجا بیاورند درخواست داریم که بیایند و در حیاط مدرسه مستقر شوند تا بتوانیم نیاز‌های غذایی مردم را برطرف کنیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *