محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی در حاشیه شهر مشهد؛ از تهیه جهیزیه تا خرید لباس عید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، زوج‌های جوان زیادی در زیر آسمان شهر زندگی می‌کنند که از زمان عقدشان سالیان سال می‌گذرد اما هزینه خرید جهیزیه را ندارند تا زندگی مشترکشان را آغاز کنند.

زمانی که یک زوج تصمیم به ازدواج می‌گیرند، به غیر از هزینه‌های برگزاری مراسم و دغدغه داشتن یک خانه مناسب برای شکل دادن زندگی مشترک‌شان، با هزینه‌های تهیه اسباب و لوازم خانه مواجه می‌شوند که طبیعتا ضروری بودن و داشتن کارایی، شرط منطقی و عقلانی انتخاب آن وسایل است.با توجه به تورم کالا نیاز است که در بحث جهیزیه و مسکن به خانواده‌ها کمک شود.

این روزها افزایش نرخ اقلام جهیزیه برای بسیاری از خانواده‌ها مشکلات جدی ایجاد کرده است .آمار ازدواج در کشور مطلوب نیست این موضوع به نرخ اقلام جهیزیه، مسکن، بیکاری، تورم بر می‌گرددو مسئولان باید در این حوزه تلاش کنند.

خانه‌ای بسیار محقر و مخروبه  در گلشهر….

یک زیر زمین بسیار کوچک با دیواره‌های گچی وخاکی،بدون گاز، یخچال و تلویزیون…..این خانه عروس و دامادی است که  بعد از سا‌ل‌ها چشم انتظاری دو هفته‌ای می‌شود که به خانه بخت پا گذاشته اند….

چند عدد پتو و کمی ظرف و اجاق گازی کهنه،موکت‌های تکه تکه و محقر….تنها جهیزیه و وسایل  این عروس و داماد است….

علی شریفی،مدیر مجموعه جهادی کهف الحسن در حاشیه شهر مشهد دررابطه با وضعیت این زوج  اظهارداشت: به لطف خدا در اسرع وقت اقلام جهیزیه برای این عروس و داماد آماده شد و در اختیار شان قرار داده می‌شود و همچنین به مناسبت میلاد امیرالمومنین جشن ازدواج آسان ۱۵ زوج نیازمند و اهدای جهیزیه را در راستای جلوگیری از فروپاشی زندگی‌های نوپا به دلیل ناتوانی در تهیه جهیزیه و طولانی شدن زمان نامزدی را برگزار کردیم.

وی ادامه می‌دهد:تا حد توانمان سعی می‌کنیم مشکلات زوج‌های بی بضاعت را حل کنیم، برایشان جهیزیه تهیه کنیم وسرپناه بسازیم؛ البته ما از جنس خود مردم هستیم  و  تصمیم گرفتیم به اندازه وسع خودمان، یک گوشه از کار خانواده‌های کم بضاعت و بی بضاعت را بگیریم و یک فعالیت اساسی را شروع کنیم و به صورت متمرکز به آن بپردازیم. نتیجه مشورت‌ها و هم فکری هایمان این شد که قدمی برای نسل جوان در خانواده‌های کم بضاعت برداریم. اینطور بود که ایده تهیه جهیزیه ارزان برای زوج‌های کم بضاعت را هم جزو اولویت‌های مجموعه جهادی کهف الحسن قرار دادیم.

خرید کفش و البسه عید  برای خانواده‌های بی بضاعت 

مدیر مجموعه جهادی کهف الحسن می‌گوید:خریدکفش و البسه برای ۳۰۰ نفر از خانواده‌های بی بضاعت و فرزندان یتیم  در روزهای پایانی سال توسط مجموعه انجام شده است و باید بگویم که لحظه خرید لباس عید برای این خانواده‌ها حس خیلی خوبی داشتیم ،چون بعضی از این بچه‌ها آنقدر لباس‌های پاره و کهنه داشتند که وقتی لباس برایشان خریداری شد لباس‌ها را همانجا پوشیدند و لباس‌های فرسوده را دور ریختند.

وی ادامه داد: بعضی مناطق حاشیه‌نشین شهرمشهد نیاز توجه ویژه دارند و باید اساسی و ریشه‌ای مسؤلین ورود پیدا کنند تا مردم در روزهای پایانی سال حداقل کمی طعم خوشی را بچشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *