• صفحه اصلی
  • >
  • ویژه
  • >
  • اولین نشست مسئولین امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه

اولین نشست مسئولین امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه

نخستین نشست مسئولین امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه، با حضور نماینده واحدهای استانی و شهرستانی جهادگران حوزوی، در شهر مقدس قم برگزار شد.

ابتدا مسئولان امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه به معرفی خود پرداختند. سپس حجت‌الاسلام والمسلمین علیخانی، مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه ضمن معرفی این دبیرخانه، سیر تطور و تشکیل دبیرخانه را تبیین نمود.

وی با تشریح اهداف، برنامه‌ها و اقدامات پیش روی دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه در هر یک از استان‌های کشور گفت: لازم است با ۱۴۷۰ گروه جهادی حوزوی شناسایی شده در سراسر کشور، در سطح استان تعاملاتی شکل دهند تا بتوان با ساز و کاری مناسب و چابک، هر مقدار که در توانمان هست، خدمات به صورت هدفمند و کارساز عرضه شوند.

در ادامه مسئولین امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه به بیان نقاط ضعف، تهدیدها، چالش‌ها و مشکلات موجود در عرصه خدمت‌رسانی مشغول شده و با هم‌اندیشی، حول نقاط قوت، فرصت‌ها و راه‌حل‌ها گفت‌وگو کردند.

علی ایل‌بیگی مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی در ادامه نشست در میان جهادگران حوزوی حضور پیدا کرد و با اشاره به این که جریانات لیبرال از سال ۱۳۶۲ به دنبال نابود کردن جهاد سازندگی بودند گفت: جریان خدمت‌رسانی و جهاد سازندگی، ریشه در فقه شیعه و تلاش روحانیون دارد و این که همچنان، بعد از هجمه‌های لیبرال‌ها آغاز شد، همین ولایت فقیه، امام خمینی و امام خامنه‌ای در برابر این ضربات مقاومت کرده‌اند و جریانات جهادی کنونی پدید را پدید آورده‌اند.

دکتر خدابخشی مسئول کمیته فرهنگی شورای عالی امنیت ملی نیز با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای و پیام نه بندی ایشان خطاب به جهادگران، تأکید کرد: جهاد خدمت‌رسانی آن هم از سوی طلاب می‌تواند اثرات بالایی در کاهش محرومیت، افزایش بصیرت مردم، تربیت و تهذیب خود طلاب و تعمیق ریشه‌های امنیت در داخل کشور شود.

وی در پاسخ به این مسئله که دستگاه‌های دولتی، همکاری چندانی را با جهادگران ندارند گفت: حرکتی در دو سال گذشته شروع شده که ان‌شاالله به رفع این مشکلات نزدیک خواهیم شد. اما تا آن زمان شایسته است همچون حاج قاسم سلیمانی، جهادگران نیز خود را به فعالیت‌های فرادستگاهی وفق داده، خسته نشوند و سعی کنند همچون این شهید عزیز، آثار و برکات فراوانی از خود به جای بگذارند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *