جهادگران با حضور خود نگذاشتند که تفکر جهادی، مقاومت و ایثار در جامعه رنگ ببازد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، سیدرضا مرتضوی ظهر امروز در جلسه مجمع گروه‌های جهادی استان اصفهان اظهار داشت: شاید بهترین قالبی که هیچ حاشیه‌ای ندارد و با نگاهی مجاهدانه می‌توان بسیاری از کارها را در آن تعریف کرد و به پیش برد مجموعه گروه‌های جهادی هستند بنابراین معتقدم هرچه این گروه‌ها را افزایش و ارتقاء دهیم و ضروری است که ظرفیت‌هایی که این نگاه مجاهدانه را در جامعه تعریف و تقویت می‌کند پیگیری شود.

استاندار اصفهان با بیان آنکه هنگامی که در ۴ دهه انقلاب رویکردمان جهادی بوده پرچم افتخار جمهوری اسلامی بالا بوده است، بیان کرد: در جایی نگاه مجاهدانه و ایثارگرانه به کارها ضمیمه شده و به صورت ریل‌گذار حرکت و باز کننده مسیر شناخته شده ما در آنجا موفق بوده‌ایم اما هرجا که از این موضوع فاصله گرفتیم به عنوان نقاط ضعف حرکتمان شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: در تجربه گذشته انقلاب است که سبب می‌شود که چنین رویکردی را مقام معظم رهبری پس از ۴ دهه به صورت مطالبه ویژه در دستور کار قرار دهند که پس از صحبت ایشان برما فرض است که بر این کار ثابت قدم بمانیم و از چیزی فروگذار نکنیم.

مرتضوی با بیان آنکه فکر می‌کنم که نتیجه بخش بودن فعالیت‌های جهادی ناشی از نگاه خالصانه موجود در این کار است، گفت: هنگامی که نگاه و فعالیت مجاهدانه‌ای در میان باشد خدا نیز وسط می‌آید. بنابراین هیچگاه نباید تصور کنیم که اگر دولت کار خودش را انجام می‌داد دیگر به گروه‌های جهادی نیازی نبود. از نظر ما نگاه و تفکر جهادی در بسیاری از بخش‌ها حاکم نبوده چرا که اگر این دیدگاه جهادی که در دهه نخست انقلاب حاکم بود حاکم میماند نگاه کارآمدتری به مجموعه دولت و نظام وجود داشت.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین نگاه جهادی را باید به عنوان یک اصل بپذیریم، گروه جهادی یعنی کار تمیز و کیفی تحویل دادن همچنین گروه‌های جهادی باید در کنار خودش ضمیمه‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف داشته باشد، و باید این گروه‌های بدانند که فعالیتی که انجام می‌دهند چه اثری را بر کلیت نظام به همراه خواهد داشت.

استاندار اصفهان با بیان آنکه باید حواسمان باشد که مردم اگر که در ظرف حرکت مجاهدانه کار را تحویل دهیم نوعی ذائقه‌شان تر می‌شود، عنوان کرد: اگر نوع دیگری کار را به مردم تحویل دهیم اتفاق دیگری می‌افتد و به این موضوع توجه کنیم که قرار است چه چیزی به مردم تحویل دهیم و ماحصل قالب و ظرف فعالیت‌هایمان چه چیزی به نظام اضافه می‌کند.

رویکرد بهره‌گیری از مردم و گروه‌های جهادی، رویکرد مورد علاقه دولت است

وی پیرامون هدف از برگزاری جلسه امروز گفت: هدف از تشکیل این جلسه آن بود که بگوییم رویکردی که دولت برای مردمی سازی حکمرانی دارد، همین ظرفیت‌های انقلابی است که در قالب گروه‌های جهادی، بسیجی و مسجد محور عمل می کنند هست. این رویکرد مورد علاقه و توجه دولت برای پیشبرد کارها است. ما دنبال آن هستیم که با راه‌اندازی قرارگاه محرومیت زدایی که ذیل حاکمیت در استان تعریف می‌شود سعی شود که ظرفیت‌های پشتیبان را پشت بچه‌هایی که کار جهادی می‌کنند بیاوریم تا بتوانیم کاری انجام دهیم که در نهایت آن نگاهی و انتظاری که مقام معظم رهبری از تجلی خدمات دارند محقق شود.

مرتضوی افزود: خروجی‌های گروه‌های جهادی بسیار زیاد و ارزنده است که به مأموریت اصلی طعنه می‌زند، تفکر و فرهنگی که از طریق گروه‌های جهادی ساخته می‌شود و ارتباطی که از این طریق میان مردم و حاکمیت ایجاد می‌شود محصولات فرعی حرکات جهادی است که به مأموریت اصلی طعنه می‌زند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *