فعالیت طلاب جهادی در روستاهای محروم قم

فعالیت طلاب جهادی در روستاهای محروم قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، سرهنگ محمود داودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: بسیج سازندگی استان قم در طی یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی را در زمینه‌های محرومیت‌زدایی و اشتغال انجام داده است.

وی ادامه داد: ایجاد بیش از ۲۸۵ صندوق قرض‌الحسنه روستایی برای کمک به مشاغل خرد خانگی، تأمین و پرداخت بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به مشاغل در سطح استان و تأمین تسهیلات قرض‌الحسنه ۴% با بازپرداخت ۷ ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای مشاغل روستایی و تولیدی های زود بازده از جمله اقداماتی بوده است که از سوی بسیج سازندگی استان قم صورت گرفته است.

داودآبادی توجه به اقتصاد مقاومتی را مهم برشمرد و گفت: ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف آموزشی، الگوسازی و ترویجی بعنوان یک پروژه بین دستگاهی که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: مدل کار در دهکده اقتصاد مقاومتی ایجاد زیرساخت از طرف سپاه است که بسته به عرصه شغلی و متناسب با شرایط عرصه شغلی به متقاضیان واگذار می‌‎شود.

مسئول بسیج سازندگی استان قم اجرای نیروگاه های خورشیدی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در این بخش تأمین تسهیلات قرض‌الحسنه سرجمع ۲۵ میلیارد تومان است که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای نیروگاه های  خورشیدی ۵ کیلوواتی برای هر متقاضی البته ساکن در مناطق محروم و حاشیه شهرها قابل پرداخت است که تاکنون قریب به ۴۰ نیروگاه احداث و وارد مدار شده است.

وی به همکاری با طلاب جهادی اشاره کرد و گفت: فعالیت طلاب جهادی در روستاهای محروم و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بخصوص در بخش مرکزی از جمله اقداماتی که با همکاری طلاب و بسیج سازندگی صورت می‌گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *