روحانی جهادی، مشکل چهل ساله یک روستا را حل کرد!

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، سالارآباد از روستاهای محروم و دورافتاده شهرستان سنقر و کلیایی است که از دیرباز یک رودخانه قدیمی را در دل خود جای داده است. اما خشک سالی‌های پی در پی به این رودخانه هم رحم نکرد و طعم شیرین و زلال جاری بودن آب را از کام اهالی روستا ربود. بعد از خشک شدن رودخانه، بسترش تبدیل به محل تجمع فاضلاب خانه های روستا شد و همین امر باعث به وجود آمدن مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای روستا شد. متأسفانه به علت محرومیتی که رخ بر چهره  این مناطق کشیده بود مسئولین شهرستان هم دنبال حل و فصل این معضل نبودند و ۴۰ سال این زخم بر تن روستا جا خوش کرده بود.

این وضعیت نامناسب و دردآور موجب شد تا حجت الاسلام ایوب ورمقانی و دوستان طلبه جهادی‌  که به عنوان مبلغ به این روستا می‌آمدند، مصمم شوند تا این مشکل را برطرف نمایند.

وی در این باره به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی گفت: بعد از اینکه چندین بار به این روستا آمدم و مشکلات و سختی‌هایی که مردم روستا در این ۴۰ سال به خاطر نبود یک کانال لوله کشی، متحمل شده بودند را از نزدیک مشاهده و لمس کردم، با خود عهد بستم که اهالی روستا را از این محنت و سختی طولانی مدت نجات دهم.

این روحانی جهادی در مورد جذب منابع و عملیاتی کردن این پروژه، تصریح کرد: ابتدا برای آمایش دقیق مشکل و برآورد هزینه‌های جاری، جلساتی را با شورا و دهیار روستا برگزار کردم و بعد از جمع‌بندی برای تهیه بودجه و عملیاتی شدن طرح، پیگیری‌های خود را از طریق نماینده محترم شهرستان سنقر و کلیایی در مجلس‌شورای‌اسلامی، دنبال کردم. برای کمتر شدن هزینه‌های این پروژه با پیگیری‌هایی که از طریق نماینده محترم شهرستان داشتیم، توانستیم موافقت مسئولین سد شهدای سنقر و کلیایی را برای استفاده از لوله‌های بلا استفاده که در کنار سد رها شده بود، أخذ کنیم. این امر کمک شایانی به ما در کمتر شدن هزینه‌ها کرد. بعد از فراهم کردن مقدمات، شروع به کانال‌کشی و لوله‌گزاری کردیم که الحمدلله در زمان کوتاهی با کمک اهالی و طلاب جهادی توانستیم کار را به سرانجام برسانیم تا بعد از ۴۰ سال مردم روستای سالارآباد از شر بوی نامطبوع فاضلاب و کثیفی‌های آن راحت شوند. همچنین شایان ذکر است که بعد از اتمام عملیات، هم اکنون اهالی از آن برای عبور و مرور وسایل نقلیه خود استفاده می کنند.

حجت الاسلام ورمقانی در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم بیشتر از گفتار، عمل ما را می‌بینند و مبنای قضاوتشان را هم عمل قرار می‌دهند، بسیار مناسب و بجا هست ما روحانیونی که برای تبلیغ به مناطق محروم می‌رویم، تا جایی که در انحصار محدودیت‌ها نیستیم و می‌توانیم، قدمی در راه رفع محرومیت‌ها برداریم. یکی از ثمرات مهم این امر جلب اعتماد مردم مناطق محروم به نظام و کارگزاران مخلص نظام جمهوری‌اسلامی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *