شهیدان اصلانی و دارایی، نمونه هایی از ایثار روحانیت در خدمت به مردم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی،  حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در پیامی به مناسبت سالروز حادثه تروریستی و شهادت حجج اسلام و المسلمین اصلانی و دارایی در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ در حرم مطهر رضوی، آورده است: حوزه ‌های علمیه و روحانیت و به ویژه حوزه علمیه کهن خراسان همواره مهد پرورش پیشگامان جامعه در دفاع از اسلام ناب و ارزش‌های اخلاقی و دینی و مصالح مردم عزیز بوده است و با نثار جان و مال خویش به استقبال این رسالت رفته و بدان افتخار می‌کند. گواهان صدق این عهد و پیمان و نمونه این انسان های دغدغه مند و متعهد و مردمی، شهیدان حجج اسلام و المسلمین محمد اصلانی و محمدصادق دارایی بودند.

متن پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«الَّذینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ(توبه/ ۲۰)»
اخلاص، مجاهدت، ولایتمداری، خدمت و مردم داری از شاخصه های روحانیت انقلابی است که در این بُرهه از زمان به برکت انقلاب اسلامی، به الگویی قابل تکثیر تبدیل گشته و در اقصی نقاط ایران اسلامی، انسان هایی گمنام، اما، ولایی، مخلص و جهادگر را در پرتو مکتب امام(ره) تربیت نموده است.
حوزه ‌های علمیه و روحانیت و به ویژه حوزه علمیه کهن خراسان همواره مهد پرورش پیشگامان جامعه در دفاع از اسلام ناب و ارزش‌های اخلاقی و دینی و مصالح مردم عزیز بوده است و در این راه پر حادثه همیشه و علی الخصوص در سال های شکل‌گیری انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حادثه های طبیعی نظیر سیل و زلزله و ایام کرونا و دیگر عرصه های خدمات اجتماعی، سختی‌ها را به جان خریده و با روی گشاده و با نثار جان و مال خویش به استقبال این رسالت رفته و بدان افتخار می‌کند.
گواهان صدق این عهد و پیمان با خدا و مردم و نمونه این انسان های دغدغه مند و متعهد و مردمی در عصر و شهر ما، شهدای روحانی عزیزمان، شهیدان حجج اسلام و المسلمین محمد اصلانی و محمدصادق دارایی بودند که در سال گذشته در ماه میهمانی خداوند و در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء توسط عناصر کوردل تکفیری به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.
آنانی که سالیان سال در گمنامی و بدور از هیاهوی رسانه ای و دیده شدن، در قامت یک امام محلّه و مُبلّغ دین، عبای خدمت به دوش کشیده و در میان مردم در محرومترین نقطه از شهر، با هجرت خویش و بذل مال و جان و جوانی، بساط خدمت و مجاهدت را برای آرامش مردم گسترانده بودند و نسبت به معیشت، معرفت و فرهنگ مردم شبانه روز تلاش می کردند.
یک سال از آن فاجعه تلخ می گذرد و به ظاهر دیگر شهیدان حجج اسلام و المسلمین اصلانی و دارایی در میان ما نیستند اما خون پاک ایشان، در رگ حیات طلاب جوان جهادی که با مرام و سبک زندگی آن شهیدان عزیز آشنا گشته اند ساری و جاری شده است و امروز به الگویی تمام عیار در عرصه خدمات اجتماعی در سایه سار معنویت و اخلاق و دین تبدیل شده اند.
اولین سالگرد شهدای رمضان حرم مطهر رضوی برای همگان یادآور روحانیت مردمی است که تربیت شدگان مکتب اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلّم بوده اند؛ آنانی که در غم و شادی ها شریک و همگام با مردم هستند و برای برافراشتن پرچم اسلام ناب در قلّه های رفیع جهان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.
حوزه علمیه خراسان، اولین سالگرد شهادت این مردان الهی را گرامی داشته و علوّ درجات را برای این دو عزیز از درگاه خداوند متعال مسألت می نماید. نام و یادتان پر رهرو باد!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *