• صفحه اصلی
  • >
  • ویژه
  • >
  • برگزاری گردهمایی مشترک دبیران استانی جهادگران حوزوی و دانشگاهی در تیر ۱۴۰۱

برگزاری گردهمایی مشترک دبیران استانی جهادگران حوزوی و دانشگاهی در تیر ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، دومین نشست مشترک مسئولین دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه و معاونت عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی، در تهران برگزار شد.

در همین رابطه بخوانید

هم‌افزایی حوزه علمیه و بسیج دانشجویی برای گسترش حرکت‌های جهادی

حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه در این نشست به تشریح برنامه های حوزه در زمینه ارتقای فرهنگ جهاد بین طلاب پرداخت و گفت: در صدد لحاظ شدن فعالیت های جهادی طلاب، در طرح رتبه بندی مدارس علمیه  هستیم؛ به این صورت که مدارس دارای گروه جهادی از امتیاز بالاتری در رتبه بندی حوزه های علمیه برخوردار خواهند بود.

وی افزود: به دنبال طراحی برنامه همکاری گروه های جهادی حوزوی و دانشگاهی می باشیم؛ طی این برنامه دانشجویان جهادگر می توانند فعالیت های فرهنگی کارآمدتری را داشته باشند.

حجت الاسلام علیخانی فعالیت های آموزشی دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه را در مرحله آموزش عمومی دانست و گفت: برخی از کارگاه های آموزشی بسیج دانشجویی و منابع آموزشی مرتبط با فعالیت های جهادی که از سوی سازمان بسیج دانشجویی تدوین شده اند در این دبیرخانه نیز قابل استفاده می باشند؛ برگزاری ۳ دوره آموزشی ملی و ۵ دوره منطقه ای از برنامه های آموزشی دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه در سال جاری است.

مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی مشترک بین دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه و سازمان بسیج دانشجویی در زمینه جهادشناسی قطعاً می تواند موجب هم افزایی حوزه و دانشگاه بوده و ثمرات فرهنگی خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم نشر رسانه ای فعالیت های جهادگران در جهت فرهنگ سازی روحیه جهاد افزود: می بایست برنامه های آموزشی جهت تربیت نیروهای فعال رسانه ای در سطح استان ها اجرایی شود؛ این کار می تواند سبب تشکیل شبکه ای از فعالان رسانه ای جهادی گردد که علاوه بر تولید جهادی محتوا به پوشش و نشر فعالیت های گروه های جهادی دانشجویی و حوزوی بپردازند.

حجت الاسلام علیخانی بیان داشت: دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه و سازمان بسیج دانشجویی می توانند با به اشتراک گذاشتن تجربیات و ایده های خود با یکدیگر به هم افزایی خوبی در فعالیت های جهادی برسند.

غلام زاده معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از ایجاد همکاری های مشترک گروه های جهادی حوزوی و دانشجویی به ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت پرداخت.

وی برگزاری برنامه های جهادی دانشجویی- حوزوی را قدمی محکم در راستای ترویج فرهنگ جهاد در جامعه دانست و گفت: سطح عملیاتی سازمان بسیج دانشجویی در ناحیه های استانی آن تعریف می شود و پس از تدوین برنامه های مشترک می توان آن ها را جهت اجرا به این نواحی ابلاغ نمود.

غلام زاده با اشاره به فعالیت معاونت عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی در شاخه های تخصصی مختلف افزود: معاونت عملیات جهادی این سازمان شامل بخش های مختلفی همچون کارگروه تخصصی جهادی، واحد توانمندسازی و رشد، امور رسانه، واحد امور استان ها و بخش عملیات موضوعی می باشد که هرکدام به صورت تخصصی امور مختلف این معاونت را دنبال می نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: سازمان بسیج دانشجویی از برگزاری برنامه های مشترک جهادی با دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه استقبال کرده و آمادگی خود را در این جهت اعلام می دارد.

***

شایان ذکر است اعضای شورای دبیرخانه هماهنگی گروهای جهادی حوزه و معاونت عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی، ضمن تشریح برنامه های اجرایی واحدهای مربوطه، در خصوص انجام اقدامات مشترک، به تبادل نظر پرداختند.

برگزاری همایش دبیران استانی دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه و معاونین جهادی نواحی بسیج دانشجویی کشور جهت تدوین برنامه های مشترک در حوزه آموزشی، فرهنگی و رسانه ای در مشهد مقدس و در تیر ۱۴۰۱ از مصوبات این نشست بود.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *