کشف استعداد، خدمتی دیگر از جهادی‌های روستای پشتکوه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، این روزها روزنه‌های امید به همت جهادی‌ها در محروم‌ترین نقاط درحال روئیدن است که از جمله گروه‌های جهادی که به دل محرومیت‌ها رفتند و گام‌های بسیار خوبی را در راستای رفع محرومیت از چهره روستاهای استان برداشتند.

اینکه خدمات مختلف آن هم به اقشار نوجوان و جوان در نقاط محروم ارائه شود به طور حتم در توسعه نقاط محروم اثرگذار است و نمی‌توان از اهمیت آن گذشت و مهم‌ترین موضوع افزایش امید و نشاط اجتماعی خواهد بود.

در ادامه اقدامات و خدمات گروه‌های جهادی، شناسایی استعدادها، مهارت‌افزایی و خانواده توسط گروه تخصصی جهادی مضمار نوجوان در روستاهای سطح یک قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا آغاز شد.

عادل الندانی مسؤول قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی دهستان پشتکوه در این‌باره از آغاز فعالیت گروه تخصصی مضمار نوجوان سازمان بسیج دانش‌آموزی استان در روستاهای سطح یک این قرارگاه خبر داد.

وی افزود: روستاهای کردمیر، کوات، قلعه‌سر و مالخواست از دهستان پشتکوه ساری، زلت و پجیم از دهستان شهدای بهشهر و توساکتی و گلعلی‌آباد از دهستان سه هزار تنکابن در سال جاری به‌عنوان روستاهای سطح یک این قرارگاه انتخاب شدند.

مسؤول قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی دهستان پشتکوه با اشاره به اینکه در گام نخست در حوزه تعلیم و تربیت و هماهنگی با سازمان بسیج دانش‌آموزی استان این گروه تخصصی جهادی فعالیت خود را آغاز کرد، اضافه کرد: بازدید میدانی از وضعیت موجود روستاها، پایش اطلاعات، شناسایی و استعدادیابی در گام نخست در حوزه دانش‌آموزی و در گام دوم مهارت افزایی و رشد این استعدادها و در گام سوم خانواده که مبنای اصلی این الگوی ویژه بوده که توسط این گروه تخصصی و پژوهشی صورت می‌گیرد.

الندانی با قدردانی از رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان به جهت همراهی ویژه، مسؤولان این روستاها، مدیران مدارس مربوطه و خانواده‌های دانش‌آموزان که شرایط را به نحو احسن برای هرچه بهتر برگزار و ما را مهمان سفره‌های افطاری ساده ولی پر از محبت خود کردند، خاطرنشان کرد: این گروه تخصصی جهادی که برای نخستین بار به این شیوه در ۸ نقطه محروم استان در حوزه‌های خانواده، زنان، سلامت(درمان) و دانش‌آموزی کار خود را آغاز کرد، تلاش می‌کنند تا با پایش اطلاعات دقیق و جمع‌بندی نتایج آن برنامه‌ریزی مدوّنی را با الگوهای منطقی قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در سال جاری برای مجموعه این روستاها در میدان عمل به اجرا درآورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *