جاری شدن سیل در برخی از نقاط گیلان خسارت آفرین شد

در پی نفوذ سامانه بارشی از روزهای گذشته در گیلان در برخی از نقاط استان شاهد بارش شدید باران بودیم که این امر منجر به طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل در برخی از شهرستان‌ها از جمله آستارا شد.

بنا بر گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان از شروع بارش‌های باران تا صبح دیروز ایستگاه آستارا با ۲۳۹.۶  بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص داده و به ترتیب امام زاده اسحاق شفت با ۱۳۱.۶میلی‌متر، بندرانزلی با ۱۲۳ میلی‌متر، خرجگیل با ۱۰۲.۹ میلی‌متر، رضوانشهر با ۸۸.۷ میلی‌متر، تالش با ۸۱.۴ میلی‌متر، گیسوم با ۷۳.۴​ میلی‌متر و فرودگاه رشت با ۷۰.۹​ میلی‌متر، بیشترین بارش‌ها را پس از آستارا داشتند.

همچنین از بامداد روز دوشنبه شاهد بارش شدید و رگباری باران در شهر آستارا بودیم که باعث بروز سیل، آب گرفتگی شدید معابر، شکستن پل سیبلی آستارا، قطع شدن چندین راه روستایی و قطع شدن برق ۶ منطقه شهری و روستایی آستارا شد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان چهارمحله در کانرود و ۲ محله در سیبلی از روستاهای شهرستان آستارا به دلیل افتادن تیر برق قطع شده و در سایر مناطق قطعی برق نداشته و مشکلات در شهرستان تالش نیز مرتفع شده است.

اسکان موقت ۱۰۰ خانوار در آستارا

آنطور که مرادی می‌گوید در این مدت با تلاش هلال احمر، نیروهای جهادی و بسیجی و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکنون ۳۰ هزار بسته غذایی در بین مردم و به ویژه مردم مناطقی که برق آنان قطع شده بود توزیع و ۱۰۰ خانوار در چهار نقطه تعیین شده به آنان اسکان داده شد.

نبود برق در دو شب گذشته باعث ایجاد مشکلاتی در شهرستان آستارا شد ولی به گفته مدیرکل مدیریت بحران گیلان، نیروهای شرکت توزیع برق برای رفع مشکل در منطقه هستند و تمام‌ تلاش ها برای رفع مشکلات برق این مناطق به‌ کار گرفته شده و با اقدامات صورت گرفته برق تمامی این مناطق تا عصر امروز وصل شده و هیچ قطعی آب و گازی در مناطق مختلف آستارا وجود ندارد.

پل سیبلی آستارا آماده نصب می‌شود

شکستن پل سیبلی آستارا منجر به قطع راه ارتباطی میان این شهر و تالش شد، لذا بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران گیلان، قرار بر این شد پل آماده نصب شده و سپس اقدامات بعدی صورت گیرد.

همچنین شب گذشته محمد مخبر معاون نخست رئیس جمهور در تماسی با اسدالله عباسی استاندار گیلان از آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده مطلع و بر امدادرسانی سریع به حادثه‌دیدگان تأکید کرد.

 معاون نخست رئیس جمهور با دستور به استاندار گیلان پیشگیری از ایجاد تلفات انسانی را ضروری دانست و بیان کرد: خسارات مالی و فیزیکی پس از گزارش و برآورد توسط دستگاه‌های مرتبط دولتی جبران می‌شود.

مخبر همچنین همه دستگاه‌های اجرایی استان را برای رسیدگی به وضعیت مناطق در معرض سیل خواستار شد و از پشتیبانی لازم توسط استان‌های مجاور در صورت نیاز خبر داد و همین امر سبب شد تا نماینده عالی دولت در گیلان از صیح امروز در سفری به شهرستان آستارا به طور میدانی از آخرین روند امدادرسانی و میزان خسارت وارد شده به این شهرستان مرزی آگاه شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *