• صفحه اصلی
  • >
  • ویژه
  • >
  • گفتگو با مسئول ساماندهی و نظارت گروه‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه پیرامون سیل سیستان و بلوچستان

گفتگو با مسئول ساماندهی و نظارت گروه‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه پیرامون سیل سیستان و بلوچستان

در گفتگو با جناب آقای مهندس هاشمی، مسئول ساماندهی و نظارت گروه‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه، سؤالاتی مطرح شد و ایشان به شرح زیر پاسخ دادند:

ضمن عرض سلام و خداقوت، لطفا بفرمایید میزان خسارت سیل و گستردگی آن چه مقدار است؟

وقوع سیل در مناطق دشتیاری ، قصرقند و نیم شهر و شهرستان های چابهار، کنارک ونیک شهر و…   بوده است. خسارات وارده بیشتر بر راه‌های مواصلاتی، پل‌های جاده ای ، تأسیسات زیربنایی و آسیب به منازل و ساختمان‌های خشت وگلی روستایی بوده که بسیاری از آنها دیگر قابلیت سکونت ندارند و میزان خسارت بر تأسیسات آبی و زیربنایی طبق گزارش مسئول مربوطه، بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

مناطق سیل زده جزء مناطق شیعه نشین بوده و یا اهل تسنن می‌باشند؟

ساکنین بیشتر این مناطق از اهل تسنن هستند.

حضور طلاب برای خدمت‌رسانی به سیل زدگان در چه فاصله زمانی بعد از حادثه انجام شد و خدمت‌رسانی طلاب در مناطق حادثه دیده در چه زمینه‌هایی بوده است؟

به ‌محض بروز سیلاب هماهنگی بین نهادهای حوزوی سطح استان صورت‌گرفته و طلاب و گروه‌های جهادی حوزوی بومی در مناطق حاضر و مشغول به خدمت‌رسانی از قبیل طبخ و توزیع غذا، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، توزیع مایحتاج، فعالیت فرهنگی و مشاوره‌ای در مناطق آسیب‌دیده بوده‌اند. به‌عنوان نمونه یکی از گروه‌های جهادی استان اقدام به جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع اقلامی موردنیاز در منطقه به ارزش بیش از یک میلیارد تومان نموده است  و نیز  از استان‌های مجاور نیز طلاب و گروه‌های جهادی راهی منطقه شده‌اند.

هم اکنون نیاز مردم در مناطق سیل زده سیستان در چه زمینه هایی است؟

 در حال حاضر عمده اقلام موردنیاز مواردی از قبیل پتو، لباس، کفش، موکت و خصوصا مواد غذایی است.

توصیه‌های شما به گروه‌های جهادی طلاب جهت خدمت رسانی به سیل زدگان سیستان چیست؟

سامانه های بارشی در منطقه هم اکنون فعال است و زمینه بروز سیلاب در برخی مناطق وجود دارد. پس از فروکش نمودن سیلاب و پایین‌رفتن سطح آب، با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط، نیاز به مساعدت و حضورفعال گروه‌های جهادی جهت امداد  رسانی در حوزه های عمرانی، فرهنگی و مشاوره  در مناطق آسیب‌دیده می باشد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *