• صفحه اصلی
  • >
  • ویژه
  • >
  • روحانیت در اسلام علوی بر خلاف دیگر ادیان، با مسئولیت گره خورده است

روحانیت در اسلام علوی بر خلاف دیگر ادیان، با مسئولیت گره خورده است

روحانیت در اسلام علوی بر خلاف دیگر ادیان، با مسئولیت گره خورده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، دکتر رحیم‌پور ازغدی در سومین رویداد جهادگران حوزوی، پس از تبریک میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، تهنیت خاص را به روحانیون جهادی و فضلای اهل علم و عمل تقدیم نمود.

او با تصریح بر این نکته که عالمانی که اهل عمل نیستند تعدادشان زیاد بوده و هست گفت: باعث افتخار است که با وجود انواع موانع و مشکلات زندگی طلبگی، شما کنار مستضعفین ایستاده‌اید و خدمتگذار محرومین هستید که خودشان سرباز انبیا و همواره در جبهه حق بوده‌اند.

این پژوهشگر عرصه عدالت اجتماعی با توضیح این که اشراف و مستکبرین، فقرا و مستضعفین را اراذل نامیده و ضمن تحقیر آن‌ها، حق و حقوقشان را تصاحب می‌کنند، ادامه داد: خداوند درمورد این اشراف، آیه نازل کرد؛ آن‌ها را پرخور، حریص در: ثروت، قدرت، حشمت و شهرت خواند و مترف، مسرف، مبذر و ریخت و پاش‌کننده نامید و هشدار داد که مبادا این افراد، بر فقرا ترجیح داده شوند. مبادا پیامبر(ص) اینها را جذب و فقرا را طرد کند.
پیامبر(ص) حتی جواب سلام ثروتمندان مغرور را نمی‌دانند و ائمه کمک به فقرا را قربان و وسیله‌ قرب الهی می‌دانستند.

دکتر رحیم‌پور افزود: پیامبر اسلام(ص)، صاحبِ خانه ای که مردم با دیدن آن حسرت بخورند را جهنمی می‌دانستند. برادرها در هنگام سختی، یار یکدیگرند؛ ایشان با برقراری عقد اخوت بین مهاجرین و انصار، فقرا و اغنیا، عملا خواستار تقسیم اموال و برقراری عدالت بودند.

استاد ازغدی پس از این که احقاق عدالت و قسط را هدف بزرگ همهی انبیا دانست اذعان کرد: دشمن اول همه‌ی پیامبران، اغنیا و اشراف بودند که از هیچ تحقیر و توهین و تهمتی فروگذار نمی‌کردند. در این میان، برخی روحانیون از ادیان و مذاهب گوناگون به صاحبان قدرت و ثروت نزدیک شده و می‌شوند. همان که ما به آن آخوند درباری می‌گفتیم.

امام علی(ع)، ولی و پیشوای مؤمنین است اما ولی منافقین، پول، بت است؛ اینجاست محل اختلاف اسلام علوی و اسلام اموی؛ اسلام علوی و اسلام لندنی.

دکتر رحیم‌پور ادامه داد: در زمان دفاع مقدس، برخی در حوزه‌ها، لباس رزم را خلاف مروت و عدالت می‌دانستند و روحانی رزمنده را فاسق می‌شمردند. این در حالی است که پیامبر(ص) و امام علی(ص) خود در صف اول همه‌ی جنگ‌ها و فعالیت‌ها بودند.

او افزود: دنیا دنیایی است که در آن جاهل به عالم می‌گوید تنبل!
مفت خور به فداکار می‌گوید کم‌کار!
پیامبران هم فحش می‌خوردند و تمسخر می‌شدند و عباراتی مثل جادوگر و دروغگو را به آنان می‌گفتند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از تبیین این نکته که امام زمان(عج) بزرگترین انقلاب اسلامی را در سطح جهانی هدایت خواهد کرد، گفت: طبق احادیث، آن زمان هم روحانیونی هستند که با تفسیر و تأویل به رأی آیات قرآن، اثبات می‌کنند امام زمان کافر است؛ یا این که خیال می‌کنند ایشان دین جدیدی آورده است!

وی افزود: الان به سبب روحانیون فاسد، اسلام طوری شده است که طبق حدیث پیامبر(ص)، مثل پوستینی وارونه، فایده‌ای برای مسلمانان و جذابیتی برای دیگران ندارد.

دکتر رحیم‌پور در پایان بیان کرد: این باعث مسرت و خوشحالی است که امثال شما روحانیون جهادی، در راه امام زمان(عج) قدم برمی‌دارید و همچون ایشان عملگرا هستید. همچنین در رسالت خود همچون انبیا ثابت قدم هستید و متلک‌ها، توهین‌ها، تمسخرها، سنگ‌اندازی‌ها و… شما را از راه باز نمی‌دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *