• صفحه اصلی
  • >
  • گفتگو
  • >
  • با توصیه حاج قاسم سلیمانی جرقه تشکیل قرارگاه شهدای مدافع حرم زده شد.

با توصیه حاج قاسم سلیمانی جرقه تشکیل قرارگاه شهدای مدافع حرم زده شد.

با توصیه حاج قاسم سلیمانی جرقه تشکیل قرارگاه شهدای مدافع حرم زده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، آقای امیرحسین قربانی، مسئول قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم که در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ حوزه های علمیه، از او به عنوان طلبه ممتاز جهادی تجلیل شد؛ در طی گفتگویی اذعان داشت:

در چند سال گذشته که حوادث طبیعی پیش آمد، گروه‌های جهادی جان تازه ای به خود گرفت و با رویکردی جدید وارد صحنه شدند.

هرچند خدمات گذرا به مردم توسط گروه های جهادی ارزشمند است اما نباید تبدیل به هدف و چشم انداز اصلی گروه های جهادی شود بلکه پیرو منویات مقام معظم رهبری، باید استمرار این فعالیت ها منتهی به یک گفتمان شود.

در حادثه سیل سال ۱۳۹۸ خوزستان، حاج قاسم عزیز فرمودند: آنهایی که مشتاق دفاع از حرم هستند به کمک سیل زدگان خوزستان بشتابند.

فرمایش ایشان برای ما دغدغه ای ایجاد کرد که با تعدادی از دوستان طلبه به خوزستان برویم و با وجود اینکه برنامه یک هفته ای جهت خدمات رسانی داشتیم بدلیل حجم بالای خسارات سیل حضور ما تا یک ماه به طول انجامید.این استمرار حضور موجب بوجود آمدن ایده تشکیل یک قرارگاه دائمی جهت خدمت رسانی پایدار در استان خوزستان گردید.

قابل ذکر است در روزهای ابتدایی حضور ما در منطقه به علت ناراضی بودن مردم از مسئولین برخی از آنها با ما برخورد نامناسبی داشتند اما با مشاهده خدمات جهادی و مخلصانه طلاب نظر اهالی کامل تغییر کرد و در حال حاضر اعضای قرارگاه جهادی شهدای مدافع حرم را مانند دوست و برادر خود می دانند.

در حال حاضر حدود ۴ هزار طلبه از سراسر کشور با مرکزیت قم و تهران در قرارگاه شهدای مدافع حرم مشغول فعالیت هستند.

از جمله فعالیت‌های ما در خوزستان می‌توان به ساخت ۱۲۰ واحد مسکونی، تهیه و توزیع چندین هزار بسته معیشتی، بهداشتی و لباس اشاره کرد.

همچنین در طول این دو سال از درون مجموعه ما حدود پنج گروه جهادی متشکل از مردم منطقه به وجود آمده که در حال حاضر پشتیبانی از آنها را بر عهده داریم و فعالیت‌های اجرایی را خود آنها عهده دار شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *