• صفحه اصلی
  • >
  • گفتگو
  • >
  • کار جهادی نه در بین طلاب بلکه باید در بین حوزه‌ها نهادینه شود

کار جهادی نه در بین طلاب بلکه باید در بین حوزه‌ها نهادینه شود

کار جهادی نه در بین طلاب بلکه باید در بین حوزه‌ها نهادینه شود

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام) شهرستان نورآباد ممسنی گفت: نظر بنده این است که کار جهادی نه در بین طلاب بلکه باید در بین حوزه ها نهادینه شود.

در طی مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه، از طلاب نخبه و ممتاز تحصیلی و جهادی حوزه علمیه قم تجلیل شد. به همین خاطر با یکی از افراد تجلیل شده جهادی، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی گودرزی مصاحبه ای صورت گرفت که به شرح ذیل می باشد:

بنده حجت الاسلام والمسلمین مصطفی گودرزی متولد ۱۳۵۹ و مدیر مدرسه علمیه امام صادق (علیه السلام) شهرستان نورآباد ممسنی هستم.

قریب به ۱۱ سال است که با نام حضرت جوادالائمه (علیه السلام) گروه جهادی را تشکیل داده‌ایم. در ۹ سال ابتدایی، محور فعالیت‌های خود را تبلیغ لسانی قرار داده و در کنار آن خدمات جهادی مانند: فعالیت های عمرانی و اجتماعی را به محرومین ارائه داده ایم.

در دو سال اخیر به دلیل محدود شدن فضای تبلیغ میدانی، رویکرد خود را به این سمت آوردیم که خدمت رسانی میدانی و جهادی را به عنوان اصل قرار داده و در کنار آن سایر رسالت‌های طلبگی را در عرصه تبلیغ دنبال کنیم.

در این مدت به همت طلاب نزدیک به ۳۰۰ مورد تغسیل و تدفین اموات کرونایی انجام شد.

این خدمت رسانی‌ها نه تنها باعث رفع محرومیت و حل مشکلات مردم شد بلکه موجب رشد خود طلاب نیز شد.

در حال حاضر کادر مدرسه، اساتید و طلاب در این گروه حضور دارند و بنده می‌توانم بگویم که ما تعداد زیادی مدیر جهادی را در گروه خود داریم.

طلبه اگر بداند که کارکرد تعریف شده در جامعه دارد برای درس خواندن انگیزه می‌گیرد و تلاش می‌کند تخصص خود را بیشتر کند تا بازدهی بیشتری برای جامعه داشته باشد.

طلبه‌ها برای انجام خدمات جهادی از درس خود نمی گذرند بلکه از استراحت خود کم می‌کنند. این طلاب گاهی در شب‌های امتحان نیز مشغول تغسیل و تدفین اموات بودند؛ لذا باید توجه داشت که کار جهادی هم موجب ترقی جایگاه طلاب و حوزه علمیه در اجتماع شده و هم موجب پیشرفت علمی آنها می‌گردد.

نظر بنده این است که کار جهادی نه در بین طلاب بلکه باید در بین حوزه ها نهادینه شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *