خدمت‌ به مردم سنت بزرگان حوزه بوده است

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری در آیین افتتاحیه دور سوم ششمین رویداد آموزشی-توجیهی جهادگران حوزوی که در مدرسه علمیه عترت برگزار شد، اظهار کرد: جهاد برای خدمت‌رسانی به مردم و کمک کردن به دیگران است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی حوزه‌های علمیه خدمت به دیگران است، مطرح کرد: این سنت در میان بزرگان حوزه نیز وجود داشته است و به همین دلیل مردم به آن‌ها ارادت داشته و از دین استقبال می‌کردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه ضمن قرائت حدیثی از پیامبر اسلام(ص)، عنوان کرد: اگر فردی خدمتی به مردم انجام دهد انگار ۹ هزار سال عبادت خداوند را انجام داده است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم از نظر اسلام اهمیت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: احادیث و روایات بسیاری از اهل بیت(ع) در ارج نهادن به خدمت به مردم و رفع نیازهای دیگران آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با اشاره به اینکه نباید نعمت الهی خدمت رسانی به مردم را از دست بدهیم، تصریح کرد: این خدمت‌رسانی باید دارای ویژگی‌هایی ازجمله محبت، مهربانی، تواضع، اخلاص و … باشد.

وی با بیان اینکه کار جهادی و فرهنگی باید در کنار یکدیگر باشد، یادآور شد: اگر به درستی به موضوع فعالیت جهادی توجه داشته باشیم، خود این فعالیت تبلیغ برای دین خواهد شد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه در دین اسلام به رفع حاجت و اخلاق خوب توجه بسیاری شده است، بیان کرد: خداوند می‌فرماید کسی که این دو ویژگی را داشته باشد از همه بیش‌تر به من نزدیک است.

وی با بیان اینکه در موضوع خدمت‌رسانی افرادی نسبت به دیگران دارای اولویت هستند، ابراز کرد: در مواردی خدمت‌رسانی به غیر از شیعیان موجب تشویق آن‌ها برای شیعه شدن می‌شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *