• صفحه اصلی
  • >
  • ویژه
  • >
  • آمادگی بیش از ۱۵ هزار طلبه جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم

آمادگی بیش از ۱۵ هزار طلبه جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم

به گزارش دبیرخانه جهادگران حوزوی، نشست مسئول دبیرخانه گروه‌های جهادی حوزه علمیه کشور حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی با حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور مدیر حوزه علمیه استان و همچنین دبیر گروه‌های جهادی حوزه علمیه این استان در دفتر نمایندگی ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی: حرکت‌های جهادی حوزه‌های علمیه طی دو سال اخیر گسترش داشتند و یکی از نگاه‌های اوج گرفته طی دو سه سال اخیر، بحث اجتماعی‌تر شدن حوزه‌های علمیه به منزله اینکه این حوزه بتواند در بخش‌های مختلف به برش اجتماعی مناسب برسد بوده است.

مسئول دبیرخانه گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه، بیان کرد: اکنون در سطح کشور بالغ بر ۱۴۰۰ گروه جهادی طلبگی مستقل داریم که در بین ۵۱۰ حوزه علمیه کشور ۳۱۰ تا از آنها گروه جهادی خود را تشکیل دادند که در مجموع ۱۷۰۰ گروه جهادی می‌شود.

معمولا گروه‌های جهادی حداقل ده نفر عضو طلبه دارند که جمعیت بین ۱۵تا ۲۰ هزار طلبه‌ می‌شوند و اگر خدای نکرده حادثه‌ای مانند کرونا، سیل، زلزله و یا هر اتفاق دیگری که نیاز به حضور گروه جهادی باشد، در کشور رخ‌ دهد، این نیروها در میدان نقش آفرینی می‌کنند.

حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: انتظار می‌رود ستاد حوزه علمیه به توانمندسازی، پشتیبانی و ارائه خدمات معنوی به این طلاب بپردازد.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ گروه جهادی طلبگی مستقل و مدرسه‌ای طلبه محور شناسایی شده است، گفت: ۱۵ گروه جهادی عدد قابل توجهی ‌است اما قابل گسترش می‌باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه روحانیت باید به میدان کار بیایند تا تبلیغات مسمومی که علیه طلاب می‌شود را از بین ببرد، افزود: نباید مردم احساس کنند که روحانیون تنها پشت منبر سخنرانی می‌کنند و نسبت به جامعه بی‌تفاوت هستند، لذا تشکیل گروه‌های جهادی برای حوزه علمیه لازم و ضروری است تا در عرصه میدان هنرنمایی کنند.

امام جمعه شهر یاسوج یادآور شد: تشکیل گروه جهادی برای حوزه علمیه، طلاب را با میدان کار، جهاد، احساس مسئولیت و خدمت‌رسانی به مردم آشنا می‌کند و برای روحیه‌ خود طلاب نیز خیلی خوب است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *