شکست کرونا با مجاهدت همدلانه

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی جهادگران حوزوی، در روزهای اخیر، سخنان رئیس‌جمهور محترم درباره ارزشمندی فعالیت‌های داوطلبانه جهادگران در مقابله با ویروس کرونا (۱) باعث شد تا برخی، با انتقاد به سخنان ایشان(۲) آن را وهن و تحقیر کادر درمان بنامند. شاید بعد از موفقیت بی‌نظیر کادر درمان به مدد دولت ایشان در تحقق واکسیناسیون عمومی و رسیدن به روزهای شیرین بدون فوتی کرونایی، پرداختن به این حواشی و سوءبرداشت‌ها چندان ضرورتی نداشت؛ اما سوء استفاده بعضی از رسانه‌های خارجی از این اظهار نظرها(۳) پرداختن به این موضوع را اولویت بخشیده است.

چه کسی در اهمیت بی‌نظیر خدمات تخصصی پزشکان و پرستاران به مردم ایران در بحران کرونا ذره‌ای تردید دارد؟ طلابی که با آیات و روایاتی سر و کار دارند که از ثواب بی‌بدیل رسیدگی به بیماران خبر می‌دهند(۴)؟ یا رهبر معظم انقلاب که علی الدوام خود را تابع نظرات کارشناسان وزارت بهداشت می‌داند؟ یا نکند رئیس جمهورمان، که تا پیش از این، مرتبا از زحمات و خدمات مجاهدانه کادر درمان تشکر می‌کرد(۵)(۶)؟

در این ماجرا، قطعا برخی از انتقادات، ریشه در عجله کردن دارد؛ عجله در بررسی اخبار، عجله در تحلیل و عجله در اظهار موضع و انتقاد. چه ایرادی است بر عزیزانی که برای حفظ جان و سلامتی مردمشان مخلصانه و مجاهدانه، روان و تنشان را فرسودند اگر دچار چنین عجله‌ای شوند. هدف روحانیت و سایر نیروهای داوطلب از حضور جهادی در میدان مبارزه با آن ویروس منحوس، چیزی جز ایجاد امید در دل‌ها و پراکندن عطر همدلی در جامعه و ترویج سنت تعاون برخدمت‌رسانی و برانگیختن حس مسئولیت‌پذیری در مصائب اجتماعی نبوده است.

فراموش نمی‌کنیم که در وانفسای شروع و اوج‌گیری کرونا در کشور، بسیاری از افراد از خانه‌هایشان بیرون نمی‌آمدند، از بیماران کرونایی می‌گریختند؛ تا چه رسد به یاری پرستارانی که شیفت‌های پی‌در پی رمقی برایشان باقی نگذاشته بود. نیروهای جهادی، تنها به کم کردن بار سنگین مسئولیت از دوش کادر درمان اندیشیدند و امیدبخشی به بیماران، دلداری دادن به خانواده‌هایشان، تشکیل گروه‌هایی برای انجام ضد عفونی، تغسیل و تکفین درگذشتگان این بیماری، همگی مقتضای جهاد بوده است.

حال، آیا می‌توان کسی را که بلافاصله پس از به دست آوردن رأی ملت، با وارد کردن ده‌ها میلیون واکسن، فوتی‌های روزانه کرونایی را به صفر رساند، تنها به سبب تکریم فعالیت‌های جهادی، نسبت به کادر درمان، قدرنشناس بنامیم؟! آن تکریم، تلاش برای گسترش فرهنگ «جهاد بدون توقع» و «مسئولیت‌پذیری همگانی در بحران‌ها» است. مگر رهبر انقلاب، خود بارها از مجاهدت‌های داوطلبانه به نیکی یاد نکرده‌اند؟

مددرسانی تشکیلاتی و داوطلبانه جهادی‌ها به کادر درمان، سنتی نیکوست و تکریم آن، امری نیکوتر. نیروهای جهادی، هرگز جایگزین کادر درمان نبودند و نیستند. حرکت جهادی آن‌ها لبیک به مطالبه رهبر معظم انقلاب بود و مورد تایید خاص ایشان(۷).

  1. تعاون بر نیکی و خدمت مخلصانه به دیگران، ویژگی‌ جامعه اسلامی است. اینجا اروپا و آمریکا نیست که مردمشان در بحران‌ها یکدیگر را بدرند و متخصصینشان از فرط بی‌یاوری، ناامید شوند. پزشکان و پرستاران مومن و متعهد ما متخصصینی هستند که هیولای کرونا را به بند کشیدند و در این راه، نیروهای جهادی مشتاقانه به یاریشان شتافتند. چه کسی از یادآوری فداکاری و قوت قلب رشک‌برانگیز آشیخ محمد مداح(۸ ) در میدان مقابله با کرونا کراهت دارد؟ همو که همسر و فرزند نادیده‌اش را در این مصیبت از دست داد؛ اما مخلصانه شانه‌اش را به زیر بار مسئولیت داد؛ یا مگر کسی هست که قصه مجاهدت‌های امثال بانوی طلبه، فائزه یادگاری(۹) را بشنود و بذر امید به رشد انسانیت و ایمان در این سرزمین در دلش جوانه نزند؟

تعظیم و تکریم خدمت داوطلبانه به مردم، تحقیر کادر درمان نیست؛ بلکه تلاشی است برای ایجاد و تقویت این باور که در بحران‌های سخت، قرار نیست متخصصین را در خط مقدم، تنها بگذاریم و به بهانه اینکه “خب؛ وظیفه‌شان است! چون پولش را می‌گیرند” از حضور در میدان خدمت‌رسانی، خود را کنار بکِشیم.

عزیزان کادر درمان؛ در روزهایی که تعداد کشته‌های کرونایی در بعضی از کشورهای مدعی غربی از چند صد نفر در روز، پایین‌تر نمی‌آید و آبرویی برای فرهنگ و تمدن و پیشرفتگی ادعایی‌شان باقی نمانده، رسانه‌های خبیث، مجالی یافتند تا با دمیدن در آتش سوءتفاهمات، این داغ ننگ بر پیشانی غرب و آن پیروزی غرورانگیز وطن و خادمان و مردمانش را از یادها ببرند؛ همان رسانه‌هایی که به دشمنی با ایران اسلامی و وجود هر امیدی برای ملتش قسم خورده‌اند و از هیچ موردی برای موجه‌سازی هدفشان (ویران کردن وطن در اذهان مردم) غفلت نمی‌کنند.

ایران اسلامی، امروز با مجاهدت‌های شما عزیزان و تلاش‌های سایرین از جمله نیروهای جهادی از بحران سخت کرونا به سلامت عبور کرده است. مبادا دشمنان این مرز و بوم، شیرینی چنین فتح‌الفتوحی را به کاممان زهر کنند.

 

منابع:

  1. https://akharinkhabar.ir/politics/9164396
  2. https://b2n.ir/s36442
  3. ۳. https://www.instagram.com/p/CfG5Xd-oAhS/?igshid=MDJmNzVkMjY=
  4. https://b2n.ir/x67420
  5. https://irimc.org/news/id/50444
  1. https://www.president.ir/fa/130492
  2. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45562
  3. https://b2n.ir/z50390
  4. https://tn.ai/2348412

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *