دستانی که آرزوها را برآورده می کنند

با شیوع بیماری کرونا در کشور، فعالیت اغلب گروه‌های جهادی کشور به سمت خدمات بهداشتی و کمک به کادر درمان بیمارستان‌های مختلف درگیر با بیماران کرونایی معطوف شده است. بسیاری از این گروه ها علاوه بر خدمات جهادی گذشته خود طبق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، پای در عرصه کمک مؤمنانه و مواسات نهاده و طی نزدیک به دو سال گذشته خدمات فراوانی به محرومان و خانواده‌های بیماران کرونایی ارائه کرده‌اند. طلاب گروه جهادی جواد الائمه (علیه السلام) بروجن، یک کار خاص و ماندگار به مناسبت عید غدیر در کنار دیگر خدمات جهادی، ارائه داده‌اند که به نوع خود کاری بسیار هوشمندانه و مؤثر است.

حجت الاسلام صادقی مسئول گروه جهادی جواد الائمه (علیه السلام) با تشریح اهمیت انجام فعالیت‌های جهادی در میان طلاب، گفت: این گروه در سال نود و هشت با اعزام مبلغ به مناطق محروم استان، فعالیتش را شروع کرد. به خاطر اهمیت مقوله تربیت دینی نسل آینده کشور، برنامه‌های تبلیغی روحانیون اعزامی حول محور تربیت کودکان و نوجوانان بود. یکی دیگر از فعالیت‌هایی که ما در بدو تشکیل گروه داشتیم، امداد رسانی به سیل‌زدگان شهرستان پلدختر بود.

این روحانی جهادی بیان داشت: با شیوع ویروس کرونا، دغدغه‌ای که خانواده‌های اموات کرونایی داشتند، غسل و تدفین عزیزانشان بود. برخی اوقات ترس و استرس ناشی از سرایت ویروس به حدی بود که برخی اموات حتی خانواده‌های آنها نیز امورات شرعی مربوط به کفن و دفنشان، را رها کرده بودند. اعضای گروه با مشاهده این وضعیت و فتوای امام خامنه ای (حفظه الله) مبنی بر وجوب غسل اموات کرونایی، برخود تکلیف دیدیم که بار این واجب شرعی را با همه مخاطراتی که داشت، بر دوش بگیریم. همچنین در همین ایام در طرح مواسات و همدلی، ۱۱ روستای هدف را شناسایی و قریب به ۱۳۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان این روستاها توزیع کردیم.

مسئول گروه جهادی جوادالائمه (علیه السلام) اظهار داشت: با توجه به تقاضای بیمارستان بروجن برای یاری رسانی به کادر درمان، گروه ما جزو اولین گروه‌هایی بود که به این امر ورود کرد. ما فعالیت هایمان را در دو کارگروه؛ سلامت و روان و همراه بیمار شروع کردیم. مجموعا قریب به ۷۰ روز به صورت  شبانه روزی اعضای گروه مشغول خدمات رسانی به بیماران کرونایی و کادر درمان بودند. همچنین در این مدت در کنار خدماتی که به کادر درمان و بیماران کرونایی داشتیم، به فراخور حال و ظرفیت بیمارستان، برنامه‌های فرهنگی هم اجرا کردیم.

حجت الاسلام صادقی با مهم بر شمردن بزرگداشت عید مبارک غدیر در فرهنگ شیعه، خاطرنشان کرد: گروه ما از سال ۹۹ همزمان با عید مبارک غدیر، در قالب “پویش عیدی علوی” از میان کودکان بی سرپرست، نیازمند و آسیب دیده اجتماعی، حدود ۸۰ نفر را شناسایی کرده و به کمک خیرین آرزوهایی که داشتند را برآورده کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ به یاری خداوند متعال،توانستیم آرزوهای ۳۰۰ کودک را با تهیه هدایایی شامل ۲۴ عدد دوچرخه، ۱۰ عدد تبلت و… برآروده کنیم . در پویش عیدی علوی بیشتر از جنبه مادی طرح، برای ما نقش بستن خاطره قشنگ از جشن غدیر خم در ذهن این کودکان بود.

 

حجت الاسلام صادقی در پایان اشاره کرد: با نظر لطف خداوند متعال در یازدهمین جشنواره استانی مالک اشتر، از طرف سپاه حضرت قمر بین هاشم (علیه السلام) استان چهارمحال و بختیاری، مفتخر به کسب عنوان بهترین گروه جهادی در سطح استان شدیم که این موفقیت را مرهون همه طلاب عزیز و زحمتکش این گروه جهادی و بقیه عزیزانی که در این مدت ما را یاری رساندند، هستیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *