• صفحه اصلی
  • >
  • گیلان
  • >
  • تولید روزانه هزار ماسک با تلاش بانوان طلبه گیلانی/ طلاب جهادی خطر کفن و دفن اموات کرونایی را به جان خریده‌اند

تولید روزانه هزار ماسک با تلاش بانوان طلبه گیلانی/ طلاب جهادی خطر کفن و دفن اموات کرونایی را به جان خریده‌اند

تولید روزانه هزار ماسک با تلاش بانوان طلبه گیلانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، خانم مهدوی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت های جهادی طلاب خواهر در عرصه سلامت، گفت: از زمان شیوع کرونا در استان گیلان، همه طلاب و روحانیون و از جمله خواهران طلبه پای کار آمدند و با وجود خطر زیاد انتقال، اما لحظه ای از خدمت رسانی در عرصه جهاد سلامت از جمله فعالیت در بیمارستانها، ارائه مشاوره به بیماران کرونایی و همچنینی تجهیز و تغسیل و تکفین اموات بیماران کرونایی خانم غافل نشدند، بلکه این کار را وظیفه خود دانسته و به آن عشق می ورزیدند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گیلان ادامه داد: کار غسل و کفن اموات بیماران کرونایی برابر پروتکل وزارت بهداشت و با رعایت همه جوانب بهداشتی، با وجود همه سختی ها به دلیل امکان انتقال ویروس، تاکنون صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد.

مهدوی اضافه کرد: در این مدت بیش از ۱۰۰ طلبه خانم در شهرهای مختلف استان مانند رشت، آستانه اشرفیه، لنگرود و … مشغول فعالیت هستند و اقدام به تجهیز و تغسیل و تکفین اموات کرونایی کردند.

وی اظهار کرد: مهمترین فعالیت حوزه علمیه خواهران و طلبه های جهادی، پشتیبانی و حمایت از نیروهای جهادی خانم در مسائلی مانند تهیه و بسته بندی غذا برای نیازمندان، تهیه اقلام بهداشتی، حضور در بیمارستانها و ارائه خدمات مشاوره ای در عرصه معنویت افزایی به کادر درمان و پزشکان خانم، ارائه توصیه های بهداشتی و پزشکی در فضای مجازی البته با هم فکری متخصصان عفونی و میکروبی، نشر کلیپ در بُعد آرامش روانی و روحی در عرصه سلامت و قوانین الهی در فضای مجازی، ارتباط با خانواده های بیماران کرونایی و ارتباط با بانوان خیر است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گیلان افزود: از دیگر فعالیت های شبانه روزی طلاب خواهر جهادی در بحث تولید ماسک است. در این رابطه روزانه یک هزار ماسک با حضور ۳۰ نفر از طلاب و خواهران جهادی این استان تولید و برای نیازمندان و مردم ارسال می شود. البته این آمار غیر از بانوان جهادی طلبه ای است که در منزل مشغول تولید ماسک هستند.

مهدوی اظهار کرد: در بحث تولید ماسک که مورد استقبال مردم هم قرار گرفته، خیرین نیز مشارکت جدی داشته است و اقدام به حمایت و پشتیبانی در امر تهیه لوازم اقلام بهداشتی برای تولید ماسک می کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گیلان ادامه داد: حوزه علمیه خواهران یکی از نهادهای مهم استان است که توانسته ارتباط خوب و وسیعی را با سایر نهادها برای خدمت رسانی برقرار کند و همین امر باعث شده خدمت رسانی جهادی بهتر صورت گیرد.

مهدوی در ادامه گفت: در استان گیلان هزار و ۲۰۰ طلبه خواهر، ۷۰ استاد و ۹ مدرسه علمیه وجود دارد و در کنار مباحث تبلیغی، جهادی، در عرصه آموزشی نیز فعالیت جدی داشته و در ایام کرونایی نیز به تحصیل درس در فضای مجازی مشغول هستند.

وی افزود: در همین رابطه درس های اساتید روزانه در کانال تعیین شده از سوی مدیریت حوزه علمیه استان برای طلبه های خواهر بارگذاری و طلبه ها نیز صوت درس ها را گوش می کنند.

بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *