• صفحه اصلی
  • >
  • ویژه
  • >
  • تفاهم نامه همکاری حوزه و جامعه المصطفی/ اردوهای سازندگی و مشارکت های اجتماعی تقویت می‌شوند

تفاهم نامه همکاری حوزه و جامعه المصطفی/ اردوهای سازندگی و مشارکت های اجتماعی تقویت می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده پیش از ظهر امروز در آیین عقد تفاهم نامه همکاری حوزه های علمیه و جامعه المصطفی در بخش اردوهای سازندگی و مشارکت های اجتماعی، ضمن تقدیر از تلاش المصطفائیان، خدمت در مسیر اعتلای اسلام ناب را بزرگترین افتخار تلاشگران مسیر الی الله توصیف کرد و ابراز داشت: همکار ی، همراهی و هم افزایی طلاب و دانش پژوهان ایرانی و غیر ایرانی تاثیرات ارزشمندی بر اعتلای روحیه مشارکت اجتماعی در میان حوزویان خواهد داشت.
مسئول حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خدمت به خلق خدا را از والاترین تاکیدات مبانی دینی عنوان کرد و یادآور شد: مشارکت اجتماعی حوزه و جامعهالمصطفی را می توان به سمت مشارکت های آموزشی و پژوهشی نیز سوق داد.
وی افزود: در عین تقویت همکاری در حوزه‌های آموزشی از جمله بحث زبان آموزی، می توان در مباحث تخصصی چون؛ فقه معاصر نیز کارگروه های مشترکی را در میان طلاب حوزه و جامعه المصطفی تشکیل داد.
وی در بخش پایانی سخنان خود از اهتمام معاونت فرهنگی تربیتی جامعهالمصطفی در توسعه همکاری های حوزه و جامعهالمصطفی در تمام بخش ها تقدیر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی نیز در این مراسم، گزارشی از تأسیس گروه مشارکت های اجتماعی و سازندگی در جامعهالمصطفی ارائه کرد و ابراز داشت: گروه مشارکت های اجتماعی و سازندگی جامعه المصطفی مبتنی بر تلاش های طلاب المصطفی و با هدف ارائه خدمات عمومی و سازندگی پایه گذاری شده است.
معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی در ادامه با بیان این که در اردوی سازندگی که در ابتدای سال و عید نوروز به صورت مشترک میان طلاب حوزه و جامعه المصطفی برگزار شد به موفقیت های خوبی دست یافته ایم، اظهار داشت: مجموع طلاب جامعهالمصطفی پای به پای طلاب حوزه در این برنامه ها مشارت فعال و مثال زدنی را خلق نمودند.

وی بر لزوم استمرار و تقویت مشارکت اجتماعی و برپایی اردوهای سازندگی در میان المصطفائیان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: همکاری‌ حوزه های علمیه و جامعه المصطفی در بخش تقویت مشارکت های اجتماعی در هم افزایی ظرفیت های حوزه و جامعه المصطفی از منظر مدیریتی و برنامه ریزی ها اثرات ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی با بیان اینکه در کنار برنامه ریزی و پشتیبانی از اردوهای سازندگی داخل کشور، به دنبال تقویت گروه های فعال مشارکت های اجتماعی و اردوهای سازندگی در عرصه بین الملل هستیم، تصریح کرد: ظرفیت بین المللی جامعهالمصطفی، بسترهای گسترش مشارکت های اجتماعی و اردوهای سازندگی در عرصه جهانی را تسهیل می کند.

حجت الاسلام علیخانی مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه نیز گزارشی از فرایند خدمت رسانی و گسترش فعالیت‌های اجتماعی و سازندگی در حوزه ارائه کرد و با بیان این که با همکاری معاونت فرهنگی جامعه المصطفی، تمام محدودیت‌های همکاری برداشته شده است، خاطرنشان کرد: به منظور فعال سازی حداکثری ظرفیت های بین المللی و تقویت مباحث آموزشی و پژوهشی و نیز تبادل ظرفیت های انسانی دو طرف، نیازمند عقد تفاهم نامه همکاری هستیم.

وی ایجاد همیاری و همکاری در فعالیت های اجرایی را ضرب ظرفیت ها دانست و خاطرنشان کرد: فعال سازی ظرفیت های سایر مجموعه های حوزوی و جامعه المصطفی در مسیر مشارکت های اجتماعی و برپایی قرارگاه‌های سازندگی مشترک از جمله رویکردهای این تفاهم نامه همکاری است.

 

حجت الاسلام زارع نیز در ادامه گزارشی از تدوین آیین نامه اردوهای سازندگی جامعهالمصطفی ارائه کرد و ابراز داشت: عقد تفاهم نامه همکاری المصطفی و حوزه در راستای اردوهای سازندگی، گام جدیدی برای ایجاد نشاط همگانی در مشارکت های اجتماعی و اردوهای سازندگی است.

وی جهش معرفتی و تقویت ازخودگذشتگی مشارکت کنندگان را از مهمترین دستاوردهای معرفتی اردوهای سازندگی ذکر کرد و یادآور شد: در کنار ایجاد نشاط و روحیه مشارکت اجتماعی، باید مقدمات حضور و خدمت رسانی اجتماعی طلاب در استان هایشان نیز مورد توجه قرار گرفته، مردم هر استان طعم حضور روحانیون بومی را در کنار فعالان بین المللی بچشند.

حجت الاسلام زارع با بیان این که طلاب ایرانی در اردوهای سازندگی مشترک با فرهنگ ملل آشنا می شوند، خاطرنشان کرد: نیاز است تا در فرایند اردوهای جهادی، از ظرفیت های مردمی برای خلق همیاری و همکاری فراگیر و پویا در مشارکت های اجتماعی و سازندگی بهره‌مند شویم.

 

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *