گروه جهادی شهید اکبر انصاری پیشگام در خدمت رسانی

در شهرستان «بِن» روستای «بارده» از توابع استان چهارمحال و بختیاری، یک مسجد، مرکز فعالیت‌های گسترده فرهنگی و اجتماعی شده است. خیرین تکلیف روشنی دارند؛ در این شهرستان می‌دانند اگر بخواهند کمکی کنند باید به کجا مراجعه کنند و نیازمندان هم می‌دانند در این خانه خدا بندگانی هستند که برای رضای خدا دست نیازمندان را می‌گیرند. در این روستا۳۰ نیروی مبلغ خواهر و برادر در مدارس برای دانش آموزان جلسات و برنامه‌های فرهنگی مختلف برگزار می‌کنند.

در مسجد جامع توسط طلاب یک گروه جهادی به نام «شهید اکبر انصاری» تشکیل شده است که مصوبات کارگروه‌ها برای پیگیری به این جهادگران سپرده می‌شود. آن‌ها بعد از بازدید و بررسی، اعتبارسنجی می‌کنند. به ‌طور مثال آن‌ها تعیین می‌کنند که اگر قرار است کارهای عمرانی در یک روستا انجام شود، چقدر اعتبار نیاز است! و این هزینه چطور باید تأمین شود. این گروه جهادی در روستاها فعال است و به روستاییان در تعمیر ساختمان‌ها کمک بسیاری کرده است.

مسجد روستا در زمینه نیکوکاری هم پیشتاز است و برای خدمت رساندن به نیازمندان، سه سال پیش مجوز تأسیس مرکز نیکوکاری امام رضا(ع) گرفته شده است، که ۴۵۰ نفر را برای خدمت‌رسانی زیرپوشش دارد و در آن افراد نیازمند، بدسرپرست و بیمار عضو هستند و خدماتی را دریافت می‌کنند.

کمک به تشکیل خانواده جوانان کم‌بضاعت مثل اشتغال‌آفرینی برای بانوان هم در این مسجد انجام شده است. در بحث جهاد تبیین و فرزندآوری هم برای آن‌ها جلسه برگزار می‌شود.

از دیگر فعالیت‌های مسجد جامع روستای بارده، حوزه کارآفرینی است. به این گونه که ۳ کارآفرین روستا که در زمینه گیاهان دارویی و عرقیجات، زعفران کاری و بسته بندی مغز بادام فعالیت می‌کنند، نیروی کار خود را از اهالی روستای بارده تأمین می‌کنند. در هر فصل هم برای اهالی روستا کارهای مناسب آن فصل وجود دارد که باعث اشتغال آفرینی برای روستاییان می‌شود. از این طریق برای حدود ۱۵۰ نفر از اهالی روستا محل درآمدی فراهم شده است که این عدد، منهای بانوان قالیباف است.

توسط این مرکزدر زمینه اشتغال‌زایی با بنیاد برکت و کمیته امداد تفاهمنامه‌ای امضا شده است تا خانم‌هایی که توانایی بافت قالی را دارند، معرفی شده تا وام دریافت کنند و قالیبافی کنند. هم اکنون در روستای بارده از این طریق ۳۵ بانوی سرپرست خانوار به کار تولید فرش مشغول شده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *