مسجد، پایگاه جهاد و خدمت‌رسانی به نیازمندان و مردم

مرکز نیکوکاری خاتم الأنبیا در مسجد النبی شهر لارستان اقداماتی همچون ساخت سرپناه برای ایتام، رسیدگی به فقرا، تسهیل امر ازدواج همچون تهیه جهیزیه برای نوعروس‌ها و نیز ایجاد شغل برای بانوان انجام داده است.

مساجد بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های انسان‌ساز و تمدن‌ساز محسوب می‌شوند؛ به این صورت که این اماکن مقدس همواره محلی برای اجتماع مؤمنین جهت کسب معنویت و معارف الهی و نیز مکانی برای حل معضلات اجتماعی و سیاسی بوده است. با مروری در صفحات تاریخ اسلام می‌توان به این نوع از کارکردهای مساجد پی برد.

بنابراین مسجد در هر محله‌ یا منطقه‌ای، ظرفیتی گرانبها در راستای ارتقای معنویت و نیز افزایش سطح فرهنگی و حل معضلات اجتماعی  و اقتصادی محسوب می‌شود. متاسفانه در این سالیان اخیر شاهد افت کارکرد مساجد بودیم، امری که بارها مورد هشدار رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. در این میان برخی مساجد به ‌صورت جهادی دست به اقدامات سازنده‌ای در حوزه تقویت کارکرد مساجد زده‌اند.

مرکز نیکوکاری خاتم الأنبیا ‌مسجد النبی لارستان، توانسته منشأ تحولاتی در این محله و شهر شود. فعالیت‌های عمرانی از جمله ایجاد سرپناه برای ایتام، رسیدگی به فقرا، تسهیل امر ازدواج همچون تهیه جهیزیه برای نوعروس‌ها و نیز ایجاد شغل برای بانوان از جمله اقداماتی است که به واسطه این مسجد انجام شده است.

تمام خرج و مخارج نیکوکاری و ساخت خانه‌ها و رسیدگی به بیماران نیازمند توسط خیرین فراهم می‌شود. وقتی نیازمندی رجوع ‌کند، اگر مشکل و نیازش مثل ساخت خانه باشد، گروه جهادی در زمینه عمران فعال می‌‌شود و این گروه جهادی کارهای ساخت خانه را انجام می‌دهد. یکی از رخدادهایی که باعث شد خانه‌های روستاییان تخریب شود، سیل سال ۱۳۹۸ بود که بخش زیادی از خانه‌های روستایی را تخریب کرد و از طریق مرکز نیکوکاری به آن‌ها کمک شد تا خانه‌های خود را برای سکونت تعمیر کنند.

کمک به زلزله‌زدگان افغانستان و غزه نیز جزو فعالیت‌های مرکز خاتم الانبیاء  (ص) مسجدالنبی بوده است.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *