• صفحه اصلی
  • >
  • ویژه
  • >
  • ستاد حوادث غیر مترقبه حوزه علمیه، آماده کمک رسانی به مردم سیل زده بلوچستان

ستاد حوادث غیر مترقبه حوزه علمیه، آماده کمک رسانی به مردم سیل زده بلوچستان

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، مسئول ستاد حوادث غیر مترقبه حوزه علمیه از آمادگی کامل ستاد و تلاش برای کمک به مردم سیل زده بلوچستان خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی طلاب در منطقه سیل زده حضور دارند و در صورت نیاز وارد عمل خواهند شد.

مسئول ستاد حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه، از هماهنگی کامل این ستاد با ستاد استانی مسقر در بلوچستان خبر داد و بیان داشت: ما در هر استان ستاد حوادث غیر مترقبه ای داریم که در صورت بروز مشکل و حادثه‌ای، آن ستاد با ارتباط با ستاد مرکزی اما مستقلا وارد عمل می‌شود.

وی همچنین از آمادگی کامل ستاد حوادث غیر مترقبه حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان و گروه‌های جهادی طلاب خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی طلاب و ستاد در آمادگی کامل هستند و در منطقه حضور دارند؛ اما به دلیل وجود نیروی انسانی در منطقه و عدم آسیب جانی به مردم، نیروهای جهادی وارد عملیات مستقیم کمک‌رسانی نشدند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری افزود: ما در ستاد حوادث حوزه و گروه‌های جهادی در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستیم تا به دست مردم شریف بلوچستان برسانیم.

وی اقلام مورد نیاز کنونی مناطق سیل زده را آب آشامیدنی و غذای گرم عنوان کرد و از تلاش ستاد حوادث برای رفع این دو نیاز خبر داد.

مسئول ستاد حوادث غیر مترقبه حوزه علمیه درمورد چگونگی اعزام طلاب جهادی به مناطق حادثه دیده گفت: وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد ستاد حوادث محلی یک برآوردی می‌کند و از طلاب جهادی منطقه استفاده می‌کند و تا زمانی که نیاز به نیروی بیشتر نباشد از همان نیروهای محلی استفاده می‌شود. اما اگر نیاز به نیروی بیشتر شود از استان‌های همجوار منطقه حادثه دیده کمک می‌گیرد و اگر اوضاع خیلی حاد باشد از قم هم طلاب را اعزام خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری در رابطه با وضعیت منطقه آسیب زده توضیح داد: بعد از وقوع سیل برخی از خانه ها دچار آب گرفتگی و تخریب شدند اما الحمدلله آسیب جانی نداشتیم؛ بسیاری از زیرساخت‌های شهری آسیب دیدند که با حضور به موقع هلال احمر و نیروهای دولتی و نظامی بخش زیادی از مشکلات اولیه حل شده و پس از فروکش کردن آب عملیات اصلی تعمیر و بازسازی ان‌شاءالله آغاز خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *