• صفحه اصلی
  • >
  • قم
  • >
  • گروه‌های جهادی، طلاب و روحانیون؛ خلاء تربیتی معلمان و والدین را پر کنند

گروه‌های جهادی، طلاب و روحانیون؛ خلاء تربیتی معلمان و والدین را پر کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، اصغر باقرزاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم گفت: تربیت بر سه عامل خانواده، مدرسه و رسانه استوار شده است، اما امروزه رسانه و فضای مجازی نقش بسیار پررنگ تری پیدا کرده، اما فعالیت های تربیتی در این عرصه متناسب نبوده است.

او ادامه داد: گروه های جهادی به ویژه طلاب و روحانیون نیز می توانند به خوبی در جاهایی که خلاء حضور والدین و معلمان وجود دارد، حضور تربیتی داشته باشند.

وی از تمامی فعالان حوزه های تربیتی و مشاوره ای در نظام آموزش و پرورش کشور قدردانی کرد و گفت: متأسفانه در حوزه مربیان و مشاوران تربیتی در آموزش و پرورش بیش از ۵۰ درصد کمبود نیرو وجود دارد که برای رفع این مشکل برنامه ریزی شده است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوران کرونا دانش آموزان به سمت فضای مجازی سوق داده شده اند، خاطرنشان کرد: قطعا از این پس هم نمی توان فضای مجازی را در عرصه آموزش را نادیده بگیریم، اما باید شرایط و مقتضیات آن را به خوبی یاد بگیریم.

وی از توانمند کردن نیروهای موجود و جدیدالاستخدام آموزش و پرورش در حوزه های تربیتی و پرورشی خبر داد و گفت: باید نقش تربیتی معلمان تا حد چشمگیری ارتقاء یافته و فرهنگیان محترم به این مسائل بیش از گذشته توجه و دقت نظر داشته باشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *