• صفحه اصلی
  • >
  • عرصه های جهادی
  • >
  • کشت و برداشت لوبیا در شهرستان بن توسط دو طلبه/ ۱۹ گروه جهادی طلاب در چهارمحال و بختیاری فعال است

کشت و برداشت لوبیا در شهرستان بن توسط دو طلبه/ ۱۹ گروه جهادی طلاب در چهارمحال و بختیاری فعال است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، حجت‌الاسلام حمید محمدی گفت: ۱۹ گروه جهادی طلاب خواهر و برادر در سطح استان فعالیت می‌کنند البته هفت گروه هنوز در سامانه ثبت‌نام نشده‌اند و دارای کد اطلس نیستند.

مسئول بسیج طلاب چهارمحال و بختیاری افزود: این گروه‌های جهادی در موضوعات مختلف از جمله تغسیل و دفن اموات کرونایی، شرکت در پویش‌های جشن عاطفه‌ها و …، ساخت‌وساز، سرکشی از خانواده‌های شهدا و قرائت روضه‌های خانگی، توزیع بسته‌های معیشتی و…در خدمت مردم استان بودند.

وی با بیان اینکه هر حوزه علمیه یک گروه جهادی دارد، ادامه داد: همه طلاب در حوزه‌های علمیه بسیجی هستند و هر فرمانده بسیج سرگروه گروه جهادی و بقیه اعضاء نیز داوطلبانه عضو این گروه‌ها می‌شوند تا در خدمت جامعه باشند.

الگو شدن دو طلبه در کار اقتصادی

محمدی به حضور طلاب در برداشت محصولات کشاورزان اشاره و اظهار کرد: دو تن از طلاب زمینی را اجاره کردند تا یک کار اقتصادی ایجاد کنند و الگویی برای دیگر طلاب باشند تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند، کار کشت لوبیا آغاز شد و ۱۲ نفر از طلاب سطح بالای مدرسه ثقلین به کمک این دو نفر آمدند.

مسئول بسیج طلاب استان ادامه داد: زمین زیر کشت در شهرستان بن یک هکتار است که به مدت دو هفته محصول برداشت شد و اکنون در مرحله خشک شدن هستند و تا خرد نشوند نمی‌توان آمار دقیقی از وزن کل محصول برداشت شده داد.

وی در پایان گفت: مقداری از محصول برداشت شده میان طلاب نیازمند توزیع و برخی دیگر نیز برای جبران هزینه‌های شخم، کاشت و برداشت استفاده خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *