فعالیت ۲۸۰ مبلغ جهادی در سطح مدارس آموزش و پرورش

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، حجت‌الاسلام منصور فرجی در دیدار مدیران مدارس علمیه کاشان و آران و بیدگل با فرماندار کاشان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده از فعالیت ۱۸ مدرسه علمیه در شهرستان کاشان به عنوان یکی از ظرفیت‌های حوزه دینی در این شهرستان نام برد و گفت: یک‌هزار و ۸۲۰ طلبه آقا و ۸۰۰ طلبه خانم از سراسر کشور در ۱۳ مدرسه علمیه برادران و ۵ مدرسه علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: حوزه علمیه کاشان در فعالیت پژوهشی، مشاوره اسلامی، قرآنی و مدارس قرآنی و منابع پایدار دارای رتبه نخست کشور است و یکی از حوزه‌های علمیه برجسته در سطح کشور می باشد.

حجت الاسلام فرجی با اشاره به اینکه حوزه علمیه کاشان هیچ طرح بر زمین مانده‌ای ندارد، گفت: حوزه علمیه کاشان با مشکلات پیش رو هیچ طرح برزمین مانده‌ای ندارد.

وی از اجرای طرح امین در مدارس علمیه شهرستان خبر داد و افزود: درحال حاضر ۲۸۰ مبلغ جهادی در سطح مدارس آموزش و پرورش کاشان فعالیت دارند که از این تعداد ۲۶۰ نفر مبلغ و ۲۰ نفر مبلغه هستند.

مدیر حوزه علمیه کاشان به ظرفیت بالای مدارس علمیه کاشان اشاره کرد و گفت: در مدارس علمیه شهرستان کاشان طلابی از سراسر کشور مشغول به تدرس هستند و این ویژگی را به ترتیب مراکز تهران، قم و کاشان دارند.

حجت الاسلام فرجی درادامه از رتبه نخست حوزه علمیه کاشان در نصب سایت‌های خورشیدی خبر داد و افزود: در ۸ مدرسه علمیه کاشان سایت‌های خورشیدی نصب و راه اندازی شده است.

وی همچنین از فعالیت ۲۴ مشاور در ۶ موضوع، تربیت کودک، مشاوره پیش از ازدواج و بعد از ازدواج، خانواده، دو شخصیتی و تحصیل در حوزه علمیه کاشان خبر داد و افزود: یکی از نیاز‌های اساسی تهیه مکانی برای تأسیس مرکز مشاوره حوزه علمیه کاشان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *