طلاب تهدیدهای کرونا را به فرصت تبدیل کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، محمدرضا قدیر در «همایش تقدیر و تجلیل از طلاب و روحانیون جهادی استان» که در سالن همایش‌های دارالولایه برگزار شد، عنوان کرد: در اوایل اسفند که پیک اول اوج گرفت، تمامی غسال‌ها بهشت معصومه را رها کرده بودند، این طلاب جهادی ما بودند که این خلأ را پر کردند.

وی افزود: در جبهه‌ها، رزمندگان ما روی مین می‌رفتند و به عنوان خط شکن راه را باز می‌کردند، طلاب جهادی هم همین گونه در دوران کرونا درخشیدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: در ابتدای کرونا فضایی منفی درباره ورود طلاب به بحث کرونا وجود داشت، اما بعد از پیک نخست طلاب جهادی برای حوزه‌های علمیه آبرو خریدند و این طلاب جهادی بودند که تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کردند.

قدیر بیان کرد: اکثر خانواده‌ها حداقل یک بستری کرونایی داشته اند و کسی نبود که به بیمارستان‌ها بیاید و حضور فعال طلاب جهادی را نبیند.

وی ادامه داد: ما در بازدیدهای مختلف زمانی که خستگی تمام وجودم را فرا می‌گرفت، بعد از دیدن طلاب انرژِی می‌گرفتم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد: کادر درمان ما به حضور طلاب جهادی عادت کرده بودند و حضور این عزیزان موجب کامل شدن فرآیند درمان می‌شد.

قدیر اضافه کرد: ما در زمینه وجود نیروهای لازم در بخش‌های مختلف با چالش مواجه بودیم که حضور طلاب این مشکل را رفع می‌کرد و در روحیه دهی به بیماران بسیار خوب عمل می‌کردند.

وی اظهار داشت: نقش طلاب در دوران کرونا مانند نقش طلاب در دوران جنگ تحمیلی بود؛ کارهای بسیار سختی که حتی بعضا نیروهای خدماتی انجام نمی‌دادند، طلاب جهادی در پیک نخست انجام می‌دادند و این در حالی بود که برخی از آن ها در مقام اجتهاد بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *