ساخت ۱۵۰۰ پروژه عمرانی به همت بسیج سازندگی در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، به گفته مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد این سازمان از سال ۱۳۷۹ به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد و تا امروز تحولات شگرفی در استان به واسطه این مجموعه مقدس و جهادی در استان رخ داده است.

سرهنگ ناصر صالحی افزود: چنانچه در دولت‌ها خلأهایی در بُعد محرومیت‌زدایی وجود داشته باشد، سپاه وارد می شود که این  کمبودها را جبران کند تا مناطق محروم از خدمات جمهوری اسلامی ایران بیشتر و بهتر بهره مند شوند.

۱۵۰۰ پروژه عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد

سرهنگ صالحی ادامه داد: بسیج سازندگی در استان بیش از یکهزار و ۵۰۰پروژه عمرانی را کلید زده که برخی از آنها شامل ۴۰ مدرسه و خانه عالم، یک پل عشایری، ۱۵ کانال کشاورزی عشایری، ۱۵ مورد آبرسانی شرب، ۱۵ فقره کتابخانه، تکمیل خانه نیازمندان، ساخت منازل زلزله‌زدگان در سیسخت و ساخت ۶۵۰ منزل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان هستند.

وی با اشاره به ساخت منزل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ساخت ۶۵۰ منزل مددجویان کمیته امداد به اتمام رسیده و در مرحله جدید نیز ۱۵۰ مسکن آغاز شده که این سهمیه تا ۵۵۰ منزل هم قابل افزایش است.

سرهنگ صالحی بیان کرد: در بحث جاده عشایری بیش از ۶۰ کیلومتر در حال احداث است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داست: تکمیل یادمان هفت شهید گمنام در استان انجام شد و یادمان شهدای یاسوج نیز یک مجتمع تفریجی فرهنگی خواهد شد.

وی بیان کرد: کار بهسازی یادمان شهدای گمنام سی سخت نیز هم انجام شده است.

آبرسانی به ۱۸۴ روستای دارای تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ صالحی عنوان کرد: کار بسیار بزرگ و جهادی بسیج سازندگی استان، آبرسانی به ۱۸۴ روستای استان با اعتباری افزون بر ۲۰۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: در مدت دو هفته آینده، کار آبرسانی به ۱۱۰ روستا آغاز می شود و ظرف پنج ماه آینده عمده روستاهایی که دارای تنش آبی هستند، مشکلشان رفع خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: از شهریور ماه امسال نیز کار مرحله دوم آبرسانی در استان کلید زده خواهد شد.

بسیج سازندگی ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به مردم استان ارائه کرد

سرهنگ صالحی عنوان کرد: پرداخت تسهیلات از سوی این سازمان نیز انجام می شود که تا قبل از سال ۱۴۰۰ حدود ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به مردم استان ارائه شده است.

وی ادامه داد: با ارائه این تسهیلات پروژه های اشتغال زایی از جمله پرورش مرغ بومی، شتر مرغ، کبک، گیاهان دارویی، صنابع دستی و صنایع تبدیلی کلید خورده اند.

سرهنگ صالحی ابراز داشت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۷ میلیارد تومان وام قرض الحسنه  و هفت میلیارد تومان از محل های دیگر به هم استانی ها داده شده که سبب ایجاد اشتغال شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال در مکاتبه‌ای با استاندار از وی خواسته شده از محل ماده تبصره ۱۶ تسهیلاتی در اختیار مردم قرار گیرد تا بتوانیم به موضوع اشتغال پایدار و تولید هر چه بیشتر کمک شود.

پرداخت ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات برای احداث کارگاه تولید برق به روستاییان 

وی عنوان کرد: امسال بسیج سازندگی استان به طور اختصاصی وامی پیش‌بینی کرده است که به پروژه احداث کارگاه‌های برق خورشیدی در روستاهای مناطق مختلف استان تعلق می گیرد.

سرهنگ صالحی بیان کرد: بر اساس آن، به هر نفر ۱۲۰ میلیون تومان وام بلندمدت ارائه خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: دستگاه‌های تولید برق خورشیدی  نیز توسط بسیج به صورت رایگان برای متقاضیان نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: تعداد این وام‌ها یک هزار و ۲۰۰ فقره بوده که در صدد افرایش سهمیه آن هستیم.

سرهنگ صالحی ادامه داد: پیش بینی اقساط این وام ۸ تا ۱۰ ساله خواهد بود و ادارات برق مکلف به خرید این میزان برق تولیدی از روستاییان است.

راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه و بویراحمد 

وی عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی از جوانان حمایت صورت می گیرد و هر گونه مشاوره به جوانان جویای کار و تولید ارائه می شود.

سرهنگ صالحی تصریح کرد: راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف الگوسازی و ایجاد اشتغال برای عده زیادی از جوانان در استان بوده است.

خدمات رسانی ۷۰۰ گروه جهادی در سال گذشته به مردم 

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی و اعزام گروه‌های جهادی یکی از اهداف تشکیل بسیج سازندگی بوده و در این ارتباط  از سال گذشته بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در سامانه ثبت شده اند و امسال نیز در حال توانمند سازی و کیفی‌سازی این گروه‌های جهادی هستیم.

سرهنگ صالحی بیان کرد: در نوروز امسال بیش از ۲۵۰ نفر سختی‌ها را به جان خریدند و در مناطق محروم فعالیت‌های جهادی داشتند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سال گذشته مبلغی به عنوان حمایت از گروه‌های جهادی قرار داده شد و بر اساس آن، برای گروه های جهادی انواع و اقسام دستگاه‌های مورد نیاز مثل دریل، پتو، کلنگ، و غیره در اختیارشان قرار داده شد.

توزیع ۱۵۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان در دوران کرونا  

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۱۵۰هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان در دوران کرونا توزیع شد و در ماه رمضان نیز ۱۹ هزار بسته، بعد از ماه مبارک رمضان نیز ۱۰ هزار بسته دیگر توزیع شده است.

سرهنگ صالحی ابراز داشت: سال گذشته بیش از ۲ هزار فقره جهیزیه، سه هزار بسته لوازم التحریر، ۶ هزار بسته لوازم ورزشی، یک میلیون ماسک، سه هزار بسته بهداشتی برای دانش آموزان و غیره بین مردم استان توزیع شد.

وی عنوان کرد: امسال طبق وعده‌ای که داده شده، سه هزار فقره جهیزیه به جوانان استان اهدا خواهد شد و همچنان نیز در حال فعالیت هستیم و این بسته‌ها را به دست نیازمندان خواهیم رساند.

راه اندازی ۵۶۰ صندوق قرض الحسنه برای رونق اشتغال 

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر بیش از ۵۶۰ صندوق در روستاهای استان راه‌اندازی شده که این صندوق ها ۲۲ هزار عضو دارند و تعداد  پنجهزار فقره پرداختی وام داشته اند.

وی تصریح کرد: بیش از هزار فرصت جدید شغلی برای ایجاد کسب‌وکارهای خرد و خانگی فراهم کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال راه‌اندازی و توسعه شرکت‌های تعاونی را نیز در دستور کار خواهیم داشت که تاکنون ۳۰ شرکت تعاونی در استان راه‌اندازی شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *