ایستادگی در مقابل اراذل و اوباش برای حفظ جان یک نوجوان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، حجت‌الاسلام مهدی فخارپور روز چهارشنبه ۲۲ تیر برای ورزش صبحگاهی به بوستان پلیس در منطقه تهرانپارس مراجعه کرده بود که متوجه می شود که چند نفر از اراذل و اوباش به یک پسر نوجوان حمله کرده و در حال ضرب و جرح وی با قمه و چوب هستند.

او از آنها می خواهد پسر نوجوان را رها کنند و سعی در نجات نوجوان می کند ولی اراذل و اوباش وی را هم هدف ضربات قمه و چاقو قرار دادند که بر اثر اصابت بطری شیشه به چشم راست و ضربات چاقو و قمه به پیشانی و دست زخمی و روانه بیمارستان شد.

ضاربان دقایقی بعد بلافاصله با یک خودرو از مهلکه گریختند، اما شماره خودروی آنان توسط یکی از حاضران در پارک یادداشت شده و از همین طریق روز گذشته متهم اصلی توسط ماموران انتظامی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

گلایه طلبه ناهی از منکر از گزارش مأمور کلانتری

مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور در منزل این طلبه فداکار از او عیادت و دلجویی کردند.

مهدی فخارپور هم با وجود آسیب جسمی جسمی ناشی از ضربه بطری شیشه به چشم راست و ضربات چاقو به پیشانی و دست، با گلایه از نحوه ثبت گزارش حادثه توسط مامور کلانتری، گفت: متأسفانه شرح ماوقع در گزارش کلانتری نیامده بود و در پرونده پزشکی بنده علت جراحات شرکت در نزاع درج شده است، در حالی که شاهدان عینی علت جراحات را اعلام کرده بودند.

وی ادامه داد: نجات جان یک انسان به قدری اهمیت دارد که خداوند آن را معادل جان همه انسانها می داند و بنده از این که این توفیق را داشتم خداوند را شاکر هستم. و فرقی هم نمی کند تیپ و قیافه کسی که به او خدمت می کنیم چگونه باشد.

فخارپور اظهار کرد: هر چند بنده به وظیفه دینی و انسانی خود برای نجات جان یک نوجوان عمل کرده ام اما حمایت و همراهی ستاد، مایه دلگرمی آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

حمایت و دلجویی ستاد امر به معروف از طلبه فداکار

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور در منزل حجت الاسلام فخار پور مراتب قدردانی ستاد را به خاطر عمل به مسئولیت اجتماعی نهی از منکر و تحمل جراحات برای نجات جان یک نوجوان از دست اراذل و اوباش به او ابلاغ کرد.

صادق منش در این دیدار گفت: اداره کل حقوقی و امور مجلس ستاد به محض اطلاع از این موضوع در اجرای وظایف مقرر در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، موضوع را از کلانتری محل پیگیری و مبادرت به جمع آوری دلایل در این زمینه کرده و اقدامات لازم را برای حمایت از جناب آقای فخار پور به عمل آورد.

وی افزود: پیگیری رسیدگی به پرونده در شعب قضایی ویژه امر به معروف و نهی از منکر و نیز اعلام جرم علیه مرتکبان جرم مزاحمت نسبت به ناهی از منکر در اجرای ماده ۹ قانون مورد اشاره از جمله اقدامات ستاد بوده است.

صادق منش در پایان ضمن تاکید بر ضرورت درج علامت امر به معروف و نهی از منکر در کاربرگ صورتجلسات ضابطان دادگستری، هشدار داد: تعرض، ممانعت و مزاحمت نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر جرم غیر قابل گذشت است، به طوری که که حتی با گذشت خود شخص، مرتکب از مجازات رهایی نمی یابد.

در این دیدار موسوی نژاد معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم حضور داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *