اردوی‌ سازندگی طلاب غیر ایرانی در استان خوزستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، اردوی سازندگی قرارگاه امام مهدی(عج) با حضور ۱۸۰ نفر از طلاب غیرایرانی و کارکنان جامعه المصطفی العالمیه از ۱۷ ملیت در روستاهای کم برخوردار شهرستان شادگان استان خوزستان برگزار شد.

قرارگاه سازندگی امام مهدی(عج)، اسفندماه سال ۱۴۰۰ با هدف هم افزایی و تجمیع ظرفیت گروههای سازندگی مراکز و نمایندگی ها، در معاونت فرهنگی تربیتی جامعهالمصطفی‌العالمیه تشکیل شد.

اعضای ستاد این قرارگاه پس از دو مرحله شناسایی فشرده از روستاهای هدف و انتخاب پروژه‌های عمرانی و بررسی وضعیت فرهنگی، تبلیغی و…، در منطقه مستقر شده و مقدمات حضور گروها را فراهم نمودند.

گروه‌های سازندگی طلاب غیرایرانی در قالب ۴ گروه از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ لغایت ۴ فروردین ۱۴۰۱ در منطقه حضور داشته و به رفع گوشه‌ای از محرومیت روستاها کمک کردند.

دیوار چینی ۹ منزل برای محرومین منطقه هر‌کدام به مساحت ۵۰ متر مربع، رنگ آمیزی کلاس‌ها و زیباسازی محیط آموزشی ۵ مدرسه روستایی، کف سازی حیاط مسجد به وسعت ۲۰۰ مترمربع، ایزوگام سقف مدرسه در حدود ۲۰۰ مترمربع، ارایه خدمات تاسیساتی و فنی به مدارس و مساجد ۵ روستا از قبیل رفع اشکالات برقی و روشنایی، تعمیر درب‌های پوسیده، تعمیر و تعویض پمپ‌های آب، نصب پنکه و سرویس کولرگازی، تعمیر و نصب درب و پنجره، نصب شیر و شلنگ سرویس‌های بهداشتی مدارس و مساجد در حدود ۱۵۰ مورد، از جمله فعالیت‌های این گروه‌ها در عرصه عمرانی بود.

طلاب غیرایرانی علاوه بر ارائه خدمات عمرانی، در عرصه فرهنگی و تبلیغی هم فعالیت‌های زیادی داشتند؛ برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در روستاهابا حضور اهالی و نوجوانان منطقه، اعزام طلاب مستبصر (مشرفین به دین اسلام و تشیع) به مساجدو حسینه‌های سطح شهرستان، برگزاری مسابقات فوتبال بین طلاب غیرایرانی و جوانان منطقه و برگزاری کلاس‌های تربیتی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان از جمله این فعالیت‌ها بود.

یکی از اهداف برگزاری اردوهای سازندگی برای طلاب غیرایرانی، آشنایی طلاب با شیوه برگزاری این اردوها و به کارگیری این شیوه برای زدودن محرومیت از مناطق محروم کشورهای دیگر است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *