• صفحه اصلی
  • >
  • اصفهان
  • >
  • ائمه جمعه از فعالیت‌های جهادی و فرهنگی طلاب و روحانیون حمایت کنند

ائمه جمعه از فعالیت‌های جهادی و فرهنگی طلاب و روحانیون حمایت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار با ائمه جمعه مراکز شهرستان های استان اصفهان با بیان اینکه کار فرهنگ دینی به عهده روحانیون است، اظهار کرد: ائمه جمعه با نظارت و حمایت از فعالیت های فرهنگی، دینی و جهادی طلاب و روحانیون در هر شهر، تلاش کنند تا محور این فعالیت ها باشند و این فعالیت ها به صورت مستمر و در مسیر صحیح انجام شود، مبادا ظرفیت های ارزشمند فرهنگی شهرها مغفول بماند.

وی افزود: به ائمه جمعه توصیه می کنم که به جای نقد کوبنده مسئولی در خطبه های نماز جمعه، شجاعانه در مقابل آن فرد، به او تذکر دهند و او را هدایت کنند؛ برخی از مشکلات با تذکر ساده برطرف می شود و نیازی به بیان در تریبون، نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه هیچ یک از ما شیعیان مبادا به بهانه شفاعت اهل بیت(علیهم السلام) خطا و اشتباهی داشته باشیم و گمان کنیم که بخشیده می شویم، گفت: امام باقر (علیه السلام) می فرمایند «به خدا سوگند ما از جانب خدا امان نامه ای [برای شما] نداریم و میان ما و خداوند خویشی نیست و ما را بر خدا حجتی نباشد و جز با طاعت به خدا نزدیک نشویم، پس، هر کدام شما که مطیع خدا باشد، ولایت ما به او سود رساند و هر کدام از شما که خدا را نافرمانی کند، ولایت ما برای او سودی ندارد، وای بر شما، غرّه نشوید! وای بر شما، غرّه نشوید!».

وی با گرامیداشت عید سعید غدیرخم، گفت: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند اگر امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) خلق نمی شد، کسی هم کفو حضرت زهرا (سلام الله علیها) نبود؛ این روایت عظمت آن دو بزرگوار را می رساند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *