شهید حجت الاسلام سجاد شهرکی

حجت الاسلام سجاد شهرکی

سجاد شهرکی جوان ۳۲ ساله ای بود که در مدرسه امام جعفر صادق (ع) زاهدان تحصیل کرده بود. او از فعالان فرهنگی و اجتماعی سطح شهر و امام جماعت مسجد «مولای متقیان» بود.

او طلبه ‌ای بسیجی بود که در عرصه جهادی و سازندگی هم بسیار فعال بود.

فعالیت های جهادی

اوج فعالیت‌های جهادی و خدمت‌رسانی این طلبه شهید در زمان سیل چابهار بود که به کمک مردم محله رفت و خانه‌ها را لای‌روبی کرد و به بازسازی خانه‌ها کمک کرد. از سوی دیگر برای خانواده نیازمند و آسیب‌دیده هم بسته‌های معیشتی تهیه کرد.

در دوران کرونا هم از همان ابتدا در منطقه فعالیت خود را آغاز کرد و به کمک نیروهای بسیج به ضدعفونی سطوح عمومی می‌پرداخت و بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای خانواده‌های نیازمند تهیه کرد.

زمانی که مراکز ترک اعتیاد به دنبال مکانی برای برگزاری کلاس‌های مشاوره و آموزش خود با عنوان NA در شهر زاهدان بودند که حجت الاسلام شهرکی پیشنهاد داد تا به مسجد مولای متقیان بیایند. این بستر امروز به قدری مورد استقبال قرار گرفته که در ۴ مسجد دیگر استان هم این کلاس‌ها برپا می‌شود. در کلاس‌های مسجد مولای متقیان بیش از ۵۰۰ نفر شرکت می‌کنند.

او با جوانان و نوجوانان ارتباط بسیار نزدیک داشت و در مسجد فضایی را ایجاد کرده بود تا برای ازدواج جوانان، اشتغال آنان، رفع مشکلات احتمالی مردم کار و تلاش شود.

حجت‌الاسلام شهرکی واحد مجاور منزلش را به پایگاه بسیج تبدیل کرده بود تا بتواند با بسیجیان ارتباط نزدیکی داشته و امور را با آنان پیش ببرد.

او به قدری پیگیر مشکلات مردم بود که در میان مسئولان و مردم بسیار شناخته شده بود.

یکی از خدمات این شهید، ترک اعتباد ۵۰۰ نفر در زاهدان و اشتغال برخی از آنها بود به طوری که در چند روز قبل از شهادتشان، در جلسه ای که در محل این اداره کل برگزار شد، وی به دنبال شغل برای سایر افراد پاک شده بود و این نشان از دغدغه مند بودن این شهید بزرگوار است.

چگونگی شهادت

حجت الاسلام شهرکی در دوازدهم آبان‌ماه ۱۴۰۱ هنگام نماز مغرب مقابل مسجد به ضرب گلوله توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

 

منبع: ایکنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *