طلبه بسیجی شهید مهدی زاهدلویی

طلبه بسیجی شهید مهدی زاهدلویی

مهدی  زاهدلویی متولد ۳۰ دی ماه سال ۱۳۸۱ در شهر ماهنشان استان زنجان بود که قبل از یک سالگی با خانواده به شهر مقدس قم مهاجرت می‌کنند.

او دوران تحصیل خود را در مدارس محمود تهرانی، شهید باهنر و شهدای قم گذراند و در همین سال‌ها به دلیل علاقه اش به انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی و ملی جذب مجموعه بسیج در حوزه مقاومت امامزاده سید معصوم (ع) می‌شود و از آنجا که خانه‌شان در همسایگی امامزاده سید معصوم (ع) بود؛ خادم این آستان مقدس نیز می‌شود.

 ازجمله فعالیت‌های جهادی شهید مهدی زاهدلویی این بود که در خط مقدم خدمت به محرومان و پخش بسته‌های معیشتی در ایام کرونا حضور داشت.

شهید مهدی زاهدلویی آرزوی رفتن به کربلای معلی را در دل داشت؛ اما شرایط برای سفرش فراهم نبود و قبل از اربعین به دایی اش گفته بود که وقتی کربلا رسید برایش دعا کند که به شهادت برسد و دایی اش هم به او گفته بود که امروز جنگی در کار نیست که شهید بشوی اما سرنوشت به گونه‌ای برای مهدی زاهدلویی رقم خود که نام او را در جمع شهدا نوشتند.

چگونگی شهادت

مهدی زاهدلویی  در ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در دو مرحله مورد جراحت از سوی آشوبگران قرار می گیرد که ضربات سلاح سرد در مرحله دوم سبب شهادت این طلبه بسیجی دهه هشتادی می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

فیلم دلخراش لحضات اصابت چاقو به شهید زاهدلویی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *