• صفحه اصلی
  • >
  • ویژه
  • >
  • گروه‌های جهادی حوزوی باید تقویت شده و گسترش یابند/ لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای بازنشر فعالیت جهادگران حوزوی

گروه‌های جهادی حوزوی باید تقویت شده و گسترش یابند/ لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای بازنشر فعالیت جهادگران حوزوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه قصد دارد در تابستان امسال با تشکیل قرارگاه جهادی متشکل از گروه‌های جهادی حوزوی در شهرستان بابل، به رفع گوشه‌ای از محرومیت‌های مناطق روستایی این شهرستان بپردازد. این قرارگاه با عنوان «خیمه‌‎گاه خدمت» قرار است در مردادماه سال جاری با حضور ۲۵ گروه جهادی حوزوی و مدارس علمیه جهادی در مناطق کم‌برخوردار بخش بندپی شرقی تشکیل شود.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی حوزوی به مناطق کم‌برخوردار استان مازندران

در همین راستا، اعضای قرارگاه جهادی حوزه‌های علمیه با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری در این دیدار ضمن خسته نباشید به طلاب جهادگر گفت: الحمدلله سال به سال شکل گیری گروه های جهادی در میان طلاب در حال گسترش است و مورد استقبال قرار می گیرد؛ هم گروه های جهادی فرهنگی و هم گروه های جهادی سازندگی.

وی افزود: در حال حاضر طلاب بسیاری در استان مازندران و در قالب گروه های جهادی فرهنگی در سواحل مشغول به فعالیت هستند؛ گروه های جهادی سازندگی نیز با ارائه خدمات در این حوزه به آبادانی روستاها کمک می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی خاطرنشان کرد: حضور طلاب جهادی در هنگام بروز حوادث یا بلایا همچون زلزله بم و شیوع بیماری کرونا از دیگر عرصه های حضور جدی طلاب در کنار مردم بوده است.

وی تشکیل قرارگاه جهادی تغسیل و تکفین متوفاها در استان مازندران و در ایام اوج شیوع کرونا را یکی دیگر از خدمات جهادی طلاب برشمرد و گفت: طلاب جهادگر ذیل این قرارگاه بیش از ۵۵۰۰ متوفای کرونایی را با دست خودشان غسل دادند، کفن کردند، نماز میت را برای آنان به جا آوردند و این ها در حالی بود که نزدیک ترین نزدیکان آنان از این متوفاها گریزان بودند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران حضور در گروه های جهادی را برای خود طلاب نیز سازنده برشمرد و تصریح کرد: این حضور حاوی آثار تربیتی در خود جهادگران نیز می باشد و خود آنان نیز تحت تأثیر این خدمت و این حرکت قرار می گیرند؛ از طرفی دیگر این فعالیت ها کمکی به دولت می باشد.

وی با اشاره به سایر برکات حرکت های جهادی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید گروه های جهادی توسعه داده شده و تقویت گردند؛ ما باید خدمات این گروه های جهادی را معرفی کنیم و جامعه را از خدمات آنان مطلع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بیان داشت: باید از ظرفیت رسانه های مختلف و فضای مجازی جهت گزارش و تبلیغ خدمات جهادی و دلسوزانه گروه های جهادی طلاب استفاده شود؛ این کار به مردم نشان می دهد که طلاب و روحانیت ما اگر دم از مردم می زنند فقط شعار نیست و عملا وارد میدان شده است.

وی گفت: فعالیت های جهادی هم کار فرهنگی تبلیغی است و هم کمک به دولت، دارای آثار تربیتی مثبت برای خود جهادگران و پر شدن اوقات فراغت آنان با عمل صالح است.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران اظهار کرد: باید برای هر استان گروه های جهادی از طلاب خود آن استان ها تشکیل شود؛ اگر به این سمت سیاست گذاری شود جمعیت زیادی از طلاب به فعالیت های جهادی ورود خواهند داشت.

وی با تأکید بر لزوم حضور طلاب خواهر در عرصه های جهادی تبلیغی با هدف ارتباط گیری با مردم و آموزش مباحث دینی و یا هنرهای دستی مختلف به آن ها عنوان داشت: شناسایی روستاهای محروم و نیازمند باید حساب شده باشد و از پرداختن به مشکلات این دسته از روستاها غفلت نشود؛ در این راستا باید از افراد معتمد محلی مشاوره گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: باید با خیرین، حوزه های علمیه استان ها، سازمان های حمایتی و ادارات دولتی نیز ارتباط گیری کرده و از ظرفیت ها و کمک های آنان نیز در جهت تأمین مصالح و منابع لازم برای فعالیت های جهادی بهره برد.

حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی، مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه در ابتدای این دیدار به تشریح ابعاد مختلف فعالیت های پیش روی قرارگاه جهادی حوزه های علمیه در مرداد سال جاری و در روستاهای بخش بندپی شرقی استان مازندران پرداخت و گفت: بناست در مرداد امسال ۲۵ گروه جهادی حوزوی ذیل این قرارگاه به خدمت رسانی به مردم روستاهای کوهپایه نشین در بخش بندپی شرقی بپردازند.

وی افزود: برنامه پیش روی گروه های جهادی طلاب در تابستان امسال به صورت مشترک بین حوزه و جامعه المصطفی(ص) است.

حجت الاسلام علیخانی خاطرنشان کرد: ما در هر موسم تعطیلات درسی مانند تابستان ها جهت برگزاری اردوهای جهادی حوزوی برنامه ریزی می کنیم؛ در این راستا ساختار دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه از دو سال پیش ایجاد شد.

وی حضور طلاب در فعالیت های جهادی و محرومیت زدا را از مطالبات مقام معظم رهبری دانست و گفت: بر این اساس تلاش کردیم خدمت کردن در مناطق کم برخوردار کشور به صورت مستقیم را برای همه طلاب به عنوان وظیفه تعریف و تبیین کنیم؛ حضرت آیت الله اعرافی نیز بر این امر اهتمام داشته و پیشرو هستند.

مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه ابعاد مختلف برنامه ریزی دبیرخانه گروه های جهادی حوزه برای تابستان امسال را برشمرد و تصریح کرد: در مرداد سال جاری می خواهیم ۲۵ گروه جهادی را به ۲۵ روستا از روستاهای بخش بندپی شرقی اعزام نماییم؛ این گروه ها از استان های مختلف کشور جمع شده و در مدت یک هفته مهمان مردم منطقه بندپی شرقی خواهند بود.

وی با اشاره به اصلی ترین پروژه عمرانی قرارگاه جهادی حوزه های علمیه در روستاهای بندپی شرقی افزود: این ۲۵ گروه جهادی قصد دارند با مشارکت مالی و یدی خود مردم منطقه به اصلاح جاده های فرعی روستاها بپردازند.

حجت الاسلام علیخانی بیان داشت: بتن ریزی جاده ها با تأمین سیمان از نهادهای حاکمیتی همچون بنیاد علوی و تهیه شن و لاشه سنگ از طریق کمک های مردمی انجام خواهد گرفت تا دیگر در زمستان ها در مواجهه با بارش های سنگین دچار چالش در تردد نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه های جهادی جهت رفع چالش های پیش روی نظام اسلامی و برطرف نمودن مشکلات مردم وارد عمل می شوند؛ در ایام دهه اول محرم و بعد از آن تا پایان مرداد سال جاری در هرکدام از روستاها یک گروه جهادی حوزوی به مدت یک هفته مستقر خواهد شد و علاوه بر فعالیت بتن ریزی جاده به خانه های محرومین و مدارس آن روستاها نیز سرکشی می نماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *