کمک ۳۳میلیارد ریالی کانون خدمت رضوی خمین به نیازمندان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، محمدعلی هاشمی، افزود: این کمک‌ها شامل ۱۱۰ گوسفند قربانی و عقیقه به ارزش سه میلیارد و ۵۷ میلیون ریال، پنج هزار و ۳۵۳ بسته معیشتی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال، ۴۶ هزار و ۱۵۰ وعده غذای گرم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال است که بین خانواده‌های نیازمند شهرستان توزیع شد.

وی اضافه کرد: ۳۷ سری پوشاک، جهیزیه و سیسمونی به ارزش یک میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال به زوج‌های جوان نیازمند و ۱۴۸ سری نوشت افزار و کیف و کفش به ارزش ۳۱۴ میلیون ریال به دانش آموزان خانواده‌های بی بضاعت خمین در سال جاری اهدا شد.

رابط کانون‌های خادم‌یاری خدمت رضوی در شهرستان خمین یادآور شد: ۲۰ کانون تخصصی و موضوعی با حضور خادم‌یاران در سطح شهرستان تشکیل شده که خدمات مختلفی به مردم زادگاه امام راحل ارایه می‌کنند.

هاشمی افزود: این کانون‌ها با حضور افراد متخصص در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج و مشاوره، حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت، محرومیت‌زدایی و سایر امور فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند.

وی گفت: از سال ۱۳۹۶ تاکنون اقشار مختلف مردم این شهرستان به‌ صورت افتخاری خادم‌ یار آستان مقدس رضوی شده‌اند و در کانون‌های خدمت رضوی محله‌ای ساماندهی شدند.

هاشمی توضیح داد: طرح خادم‌یاری رضوی در راستای منویات مقام معظم رهبری و با هدف بهره‌مندی همه زایران و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام رضا (ع) از خدمات آستان قدس در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح افراد علاقه‌مند عادی یا دارای تخصص در بخش‌های مختلف در سطح شهرها، محلات و روستاها می‌توانند عضو شوند و به‌ عنوان خادمیار امام رضا (ع) به نیازمندان محل سکونت خود یا در دیگر مناطق محروم منطقه خدمات ارایه کنند.

رابط کانون‌های خادم یاری خدمت رضوی در شهرستان خمین گفت: پس از حداقل یک سال عضویت در این طرح و ثبت خدمات و فعالیت‌های آنان در سامانه مربوطه، خادمیاران به‌ عنوان خادم کشیک حرم انتخاب شده و در ماه یک روز می‌توانند در حرم رضوی به زایران خدمات ارایه کنند.

هاشمی شناسایی زایران بار اولی یا افراد بالای ۴۰ سال که پنج سال به زیارت حرم امام رضا (ع) نرفته‌اند، تهیه بسته‌های غذایی یا نوشت افزار و توزیع آن بین نیازمندان و دانش آموزان و ارایه خدمات تخصصی به نیازمندان را از مهمترین فعالیت خادمیاران رضوی برشمرد.

خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *