هیچ ضرورتی بالاتر از شبکه شدن گروه‌های جهادی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع در همایش تجلیل و تکریم از خدمتگزاران و جهادگران استان اصفهان که در حرم زینبیه اصفهان برگزار شد، با تاکید بر اینکه هرکدام از ما باید فرهنگ مواسات را در خود نهادینه کنیم، اظهار کرد: اغلب ما فعالیت سنگین جهادی می‌کنیم و بعد از آن خسته می‌شویم، درحالی که کارهای جهادی هنوز آنگونه در فرهنگ عمومی ما نهادینه نشده تا هر روز و هر لحظه خود را ملزم به مواسات بدانیم.

وی با بیان اینکه نداشتن یک شبکه منسجم و خودجوش که گرفتار بروکراسی و ساختارهای پیچیده نباشد باعث شده کارهای جهادی با یکدیگر تداخل پیدا کند، گفت: در این شرایط می‌بینیم که جایی کاری انجام نشده و جایی ازدحام امکانات داریم. چند محله شناخته شده که تا اسم فقر و آسیب را می‌بریم از آنها اسم می برند، در حالی که باید با استفاده از تمام ظرفیت و با مهندسی دقیق، کل عرصه پوشش داده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ما ارزش کار جهادی را با دینداری به معنای ظواهر شرعی گره زده‌ایم، گفت: اما در منابع دینی می‌بینیم که شاخص دینداری کارهای جهادی است و برای سنجش ارزش افراد باید به توجه آنها به مردم نگاه کرد، آخرت اندیشی یک متدین به این است که به داد مردم برسد.

این فعال عرصه جهادی با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم دولت هرچقدر هم شبانه روزی تلاش کند و مدیر و مدبر باشد باز هم مشکلاتی خواهد داشت، گفت: اگر مردم وارد عرصه حل مشکلات شوند دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند. مشکل بزرگی که داشتیم در دهه ۴۰، ۵۰ و ۶۰ همه عزم مردم را به میدان آوردیم و نظام طاغوت سرنگون شد، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز به دست مردم انجام شد، اما بعد از آن فقط به رأی مردم اکتفا کردیم در حالی که ما عزم مردم را می‌خواستیم.

به گزارش ایسنا، مهدوی ارفع با تاکید بر اهمیت واگذاری امور به به مردم در اسلام، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز برخی مسئولان دلشان نمی‌آید اقتصاد را به دست خود مردم بدهند و حتی برخی نهادهای انقلابی به شدت عشق تصدی گری دارند.

وی با بیان اینکه ما می‌توانیم ۸۰ میلیون پشتیبان برای حل مشکلات جامعه داشته باشیم، اظهار کرد: باید کارهای خوب را به شراکت بگذاریم، ضمن اینکه هیچ ضرورتی بالاتر از شبکه شدن گروه‌های جهادی نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر به هم به درستی زنجیره نشویم نمی‌توانیم از توان و نیروی‌ خود استفاده کنیم و ضربه می‌خوریم، تصریح کرد: باید یکی از معیارهای کار جهادی را هماهنگی و هم افزایی قرار دهیم و نگاه تکاملی داشته باشیم و مردم را حول این پرچم جمع کنیم.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *