فعالیت ۱۱۷۰ گروه جهادی در قزوین

به گزراش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در تجمع بزرگ جهادگران فاطمی که ظهر جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: رزمایش جهادگران فاطمی در روزهای هفدهم تا ۲۶ اردیبهشت با حضور گروه‌های جهادی در استان قزوین در حال برگزاری است و در حوزه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی، بهداشت و درمان، سلامت اقتصادمقاومتی، خدمت‌رسانی و کمک مومنانه ۶۴۰ عنوان برنامه طرح‌ریزی شده است.

وی با اعلام اینکه ۴۵ تعاونی در حوزه اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است، اضافه کرد: ۴۲۷ صندوق اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است و بیش از ۱۲ هزار و ۴۶۱ نفر از تسهیلات صندوق‌های اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شدند برای همین در بسیج سازندگی در تلاش هستیم تا کارهای بر زمین مانده را انجام دهیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) خاطرنشان کرد: مردم خیّر قزوین ۴۵۶ میلیارد تومان کمک مؤمنانه در حوزه‌های مختلف نظیر کمک‌های نقدی، اهدای لوازم کمک آموزشی، بخشش اجاره‌بها و اهدای جهیزیه به نیازمندان اهدا کردند.

وی بیان کرد: در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در قالب تفاهم‌نامه با کمیته امداد با اهدای ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین و ۵۰۰ میلیون تومان توسط کمیته امداد توانستیم ۲۱۲ دستگاه یخچال خریداری و به افراد تحت پوشش کمیته امداد اهدا کنیم.

رفیعی آتانی اشاره کرد: در حوزه آب شرب نیز آبرسانی به بیش از ۹۵ روستا در قالب پنج مجتمع آبرسانی در دستور کار قرار دارد که این پروژه‌ها کمتر از ۳۰ ماه آینده آماده شده و تحویل روستاییان خواهد شد؛ در این بین اگر روستایی به صورت انفرادی مشکل آب داشته باشد مخزن واحد احداث و لوله‌کشی انجام خواهیم داد.

وی اعلام کرد: احداث ۹۸۲ واحد مسکونی برای محرومین را وعده داده‌ایم که با مشارکت کمیته امداد تعهد خود را عملیاتی خواهیم کرد همچنین در حوزه راه زیرسازی و آسفالت جاده و ایجاده راه بین مزارع نیز پروژه‌هایی تعریف کرده‌ایم. برای نمونه در دهستان «چوقور» در کمتر از ۲ ماه پل ساختیم که برآورد برای انجام این عملیات عمرانی یک میلیارد تومان بود که بسیج سازندگی این پروژه را با ۴۰۰ میلیون تومان و در کوتاه‌ترین زمان احداث کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) اعلام کرد: برای اجرای ۳۳۳۵ پروژه در حوزه محرومیت‌زدایی تعهد داریم که در این راستا ۱۱۷۰ گروه جهادی با ۱۵ هزار عضو برای اجرای این پروژه‌ها آماده خدمت هستند؛ با ظرفیت پایان‌ناپذیر بسیج همچنان خدمت بی‌منت به مردم در سرلوحه کار ما قرار دارد و این خدمت را توفیقی برای خود می‌دانیم.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *