طلبه تراز انقلاب، هَمُّ و غَمَّش مسائل اجتماعی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر، در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام شهرستان بیجار اظهار داشت: کار حوزه صرفا آموزش نیست، بلکه تربیت را در کنار آموزش بر عهده دارد و کاری از جنس کار انبیاء الهی است.

وی با اشاره به این که تلاش و کار در حوزه های علمیه باید تلاشی مضاعف و جهادگونه باشد، افزود: یکی از خواست هایی که در بیان بزرگان دین از همه ما به عنوان متولیان تربیت طلاب خواسته شده، این است که طلاب در تراز انقلاب تربیت کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان عنوان کرد: تربیت طلبه امروز با گذشته بسیار متفاوت است و علمایی که در گذشته تربیت می شدند حوزه نفوذشان محدود بود، ولی امروز باید طلبه ای تربیت کنیم که در تراز انقلاب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ادامه داد: طلبه در تراز انقلاب، طلبه ای است که وقتی در گوشه حجره نشسته، افق آینده او رفع آلام بشری و اجتماع است؛ طلبه در تراز انقلاب طلبه ای نیست که درگیر خودش باشد، بلکه همّ و غمّ او متوجه مسائل اجتماع است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: برخی جریان ها تلاش دارند طلبه ما را از انقلاب مان جدا کنند و یا به دنبال سکولاریزه کردن حوزه ها هستند، یعنی کسانی که عمامه برسرشان است، ولی ساعت تفکرشان به وقت انگلیس تنظیم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر گفت: باید تلاش کنیم طلبه هایی تربیت کنیم که در تراز انقلاب باشند که این خواسته رهبر معظم رهبری است،

وی یادآور شد: حوزه اداره نیست، زیرا کار تربیت امری شبانه روزی است و انسان باید تمام وقت خودش را صرف این کار کند، بنابراین امیدواریم مدیر جدید مدرسه علمیه بیجار برای تربیت طلاب عالم، مهذب و انقلابی تلاش وافر داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با تقدیر از زحمات و تلاش های حجت الاسلام حکیمی فر، حجت الاسلام خلیل علم الهدی را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار معرفی کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *