طلبه‌ای که گرفتارها را از نزدیک ندیده باشد اشرافی می‌شود

راه طلاب جهادگر، راه پیغمبر (ص) است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی،ایشان ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ایام ولادت نبی مکرم اسلام (ص) گفتند: پیامبر گرامی اسلام(ص) خیمه‌ای است از سعادت که مردم را در سایه خود جمع می‌کند. ایشان در طول زندگی پر برکت خود منزوی نبودند، بلکه اجتماعی و مردمی بودند و با اقشار مردم و توده‌ها ارتباط داشتند. ایشان مصداق «من انفسکم» بودند. همه شما نیز اعضای وجود پیغمبرید و این کار شما اثبات می‌کند که راهتان، راه پیغمبر است. درد مردم را نمی‌شنوید، بلکه می‌بینید.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم خدمت‌رسانی طلاب به مردم افزودند: علمای بزرگوار در طول تاریخ در خدمت مردم بوده و در مسیر هدایت دینی جامعه اسلامی نیز پشتوانه و سنگ صبور جامعه بودند، علاوه بر نوازش دل‌ها با احسان، و تعلیم همراه با محبت، اگر سیل و زلزله می‌آمد یا مردم مشکلی پیدا می‌کردند، در کنار مردم بودند و با مواسات، از مشکلات آنها گره‌گشایی می‌کردند.

ایشان ضمن تقدیر از تلاش‌های جهادگران حوزوی در عرصه‌های مختلف ادامه دادند: بعد از ایمان، هیچ خصلت و فضیلتی بالاتر از مفید بودن برای جامعه وجود ندارد. اگر طلبه تفقه کند ولی به داد مردم نرسد، بخیل است، این رذیلت است که کسی دارا باشد ولی به فقرا رسیدگی نکند! بخل علمی ‌رذیلتش کمتر از بخل مالی نیست. لذا این حرکت شما، هم هجرت از خود است، هم جهاد و خودسازی است. طلبه‌ای که گرفتارها را از نزدیک ندیده باشد اشرافی می‌شود و اگر رئیس جمهور هم بشود رفاه‌‎طلب و به دردنخور می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان برای جهادگران حوزوی، از خداوند متعال آرزوی توفیق و ثبات قدم در این مسیر الهی کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *