• صفحه اصلی
  • >
  • ویژه
  • >
  • خدمت رسانی؛ گاهی با تراکتور، گاهی موتور و گاهی پیاده …

خدمت رسانی؛ گاهی با تراکتور، گاهی موتور و گاهی پیاده …

 

قاعده تعریف شده زندگی بعضی از ما این است که؛  تا جایی که می توانیم سختی به خودمان ندهیم و همیشه دنبال راحت ترین راه ممکن برای رسیدن به اهدافمان باشیم؛ اما شیخ مصیب مدتهاست که راحتی زندگی در شهر را رها کرده و به دل سختی‌های مناطق محروم زده است.

 

حجت الاسلام مصیب ندری، طلبه ۳۱ ساله سمیرمی که ۱۰ سال است لباس سربازی امام زمان(عج) را در حوزه علمیه اصفهان به تن کرده، از بدو ورود به عرصه کسب علم و فضائل اهل بیت (علیهم السلام)، با حضور در مناطق محروم کشور به یاری محرومان شتافته تا به گفته خودش بتواند به وظیفه اصلی خود که همان خدمت به خلق است، عمل کند.

او در این باره می‌گوید: تنها به خاطر تکلیف شرعی و ادای دینی که برگردنش احساس می‌کرده وارد مناطق محروم شده و آمدنش از طرف هیچ نهاد و ارگانی نبوده است.

حالا حدود ۱۰ سالی می‌شود که شیخ مصیب در مناطق محروم  مشغول تبلیغ و فعالیت‌های جهادی شده و در طول این سال‌ها سختی‌ها و ملالت‌های زیادی را به جان خریده اما هر روز استوارتر و با نشاط تر از گذشته این راه مبارک را ادامه می دهد. مخصوصا این چندسال آخر که به صورت دائمی در این مناطق اسکان پیدا کرده است.

مصیب در جاده اختصاصی خودش همسرش که همدل و یاور همیشگی او بوده را، با خود همسفر کرده  است. برگزاری کلاس های آموزش قرآن، احکام و مشاوره برای بانوان گوشه‌ای از فعالیت‌های جهادی همسرش در این مدت بوده وهست.

یکی از مهم‌ترین اولویت  های شیخ مصیب آشنایی مردم مناطق محروم با احکام دین وسنت حضرت رسول صل الله علیه و آله وسلم است، وی در این‌باره می‌گوید: ظاهرا برخی از این روستاها تا به حال رنگ روحانی به خودشان ندیده اند، به همین خاطر عزمم را جزم کردم با هر سختی و مشکلی که هست خودم را به این مناطق برسانم. تا کنون حدود ۷۰ روستا را  به همراه همسرم، گاهی با تراکتور، گاهی با موتور سیکلت و برخی مواقع با پای پیاده سرکشی کرده ایم.

 

وی با اشاره اهمیت مقوله فرهنگ سازی دینی می‌گوید: فرهنگ سازی همیشه دشواری‌های خاص خودش را دارد علی الخصوص اگر در مناطقی باشد که سالیان متمادی از جریان فرهنگی کشور به خاطر نبود امکانات ارتباطی و مواصلاتی دور بوده است، به همین علت هدفم را حل ریشه ای مسائل فرهنگی قرار دادم . برگزاری کلاس‌های منظم همسرداری و اخلاق در خانواده برای مردم روستایی، تعامل سازنده با اقشار مختلف، تبلیغ چهره به چهره، تأسیس کتابخانه درخانه عالم روستا، تأسیس خانه رویش برای خانواده ها و اجرای برنامه‌های آموزشی دینی متناسب با سنشان، برخی از فعالیت‌هایی بود که خدای متعال توفیق داد در این راستا انجام دادم و کماکان هم ادامه می دهم.

شیخ مصیب در کنار تبلیغ و امور فرهنگی از مقوله معیشت و رفع مشکلات مردم هم غافل نبوده است. تعمیر و نوسازی مدارس، لوله کشی و رفع مشکل آب چند روستا، پخش غذای گرم در اعیاد و مراسمات مذهبی بین نیازمندان، تهیه و توزیع لوازم خانگی بین اهالی روستا نیز بخشی از تلاش‌های بی وقفه شیخ مصیب بوده است.

حجت الاسلام ندری تا جایی که خودش و مردم روستا در توانشان بوده کارها را پیش برده اند اما در برخی امور که نیازمند ورود ارگان‌های دولتی و نظامی بوده، از قبیل احداث سدهای خاکی، آبرسانی به روستاها، تأسیس درمانگاه و…،  دنبال  گفتگو و رایزنی با مسئولان مربوطه رفته که حاصل آن؛ احداث ۱۲ سد خاکی برای جلوگیری از سیل در زمستان و ذخیره سازی آب در تابستان، فراهم کردن ۸۰ تانکر آب برای تسهیل دسترسی به  آب آشامیدنی ، تهیه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از خیرین برای خرید لوازم خانگی و توزیع آن بین خانواده‌های نیازمندو…، بوده است.

شیخ مصیب در انتها با بیان اینکه خدمت به محرومین فرصت خوبی برای دلسوزان دین و نظام است، گفت: اگر بزرگوارانی دلسوز مردم و اسلام هستند مناطق محروم فرصتی استثنائی هست؛ اگر زمینه خدمت و تبلیغ برای خودشان مهیاست شخصا حضور پیدا کنند و اگر این امر برایشان مقدور نیست زمینه را برای حضور طلاب و گروه‌های جهادی فراهم کنند چون این مناطق تشنه خدمات فرهنگی و عمرانی هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *