از منبر انسان سازی تا داربست ساختمان سازی

 

آسیب‌ها و مشکلات اقتصادی کم و بیش در بیشتر نقاط کشور وجود دارد اما می‌شود با عزم و اراده مردم هر محله و منطقه بسیاری از آنها را از سر راه برداشت. اگر امام محله خود را فراتر از منبر و محراب مسجد ببیند و قدم در مسیر حل معضلات و مشکلات مردم بگذارد با پشتوانه اعتمادی که میان مردم دارد، می‌تواند ظرفیت مالی و فیزیکی آن‌ها را هم به میدان آورد تا گره از کار مردم باز کند. حجت الاسلام خسروی در شهرستان صحنه استان کرمانشاه، از جمله طلابی است که در کنار فعالیت‌های تبلیغی توانسته با مردم محله، خدمات اثرگزار و ماندگاری را از خود به یادگار بگذارد.

در ادامه، گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی از فعالیت این طلبه جهادگر را می خوانید؛

خدمت به مردم

حاج آقا خسروی یکی از مهم‌ترین راه‌های جلب رضایت خداوند متعال را خدمت به مردم می‌داند به همین خاطر از اولین روزهای حضور خود در مسجد امام حسین (علیه السلام) شهر صحنه، به دنبال تشکیل یک گروه جهادی رفت تا بتواند خدمات هدفمند و مستمری به مردم محله داشته باشد. نیرو و نشاط در کنار پاکی و صفای باطنی نوجوانان و جوانان در بزنگاه‌های مهم و دشوار همیشه چاره‌گشا بوده، حاج آقا خسروی هم از این مهم غافل نبود و در گزینش افراد گروه جهادی فرهنگی شهید صادق میرزایی، بیشتر اعضا را از این دو طیف انتخاب کرد. البته در کنار نیروی کارآمد و فعال جذب خیرین هم از نظر یشان پنهان نماند، چون تأمین مالی پروژه‌ها از طریق جذب کمک‌های مالی و معنوی خیراندیشان بر خلاف ارگان‌های دولتی و غیر دولتی که خیلی دشوار و زمانبر و گاها غیر ممکن هستند، هم ساده تر است و هم پایدارتر.

مَسکَن و ما ادراک المسکن

مسکن یکی از معضلاتیست که این روزها گریبانگیر بیشتر خانواده‌هاست، مخصوصا اگر خانواده‌ای از لحاظ مالی در تنگا باشد این معظل دردناکتر هم می‌شود. مسئول گروه جهادی فرهنگی شهید صادق میرزایی در اینباره می‌گوید: اعضای گروه جهادی ما با مشاهده این مشکل در محله عزم خود را جزم کردند تا در حد توان خود قدم کوچکی در راستای حل این معظل بردارند.  با توکل به خدا عملیات ساخت چهار باب منزل مسکونی برای نیازمندان را شروع کردند و تا کنون بعد از گذشت حدود یک سال ونیم ساخت دو منزل به اتمام رسیده و طی مراسمی با حضور امام جمعه محترم و مسئولین شهری تحویل خانواده‌های نیازمند شده. دو منزل دیگرهم در مراحل پایانی ساخت به سر می‌برند و ان شاالله به زودی تحویل داده می شوند.

وقتی زیادی صفرها فقط در حد عدد می مانند

جمله «بودجه نداریم»، دست آویزی شده که برخی اوقات عده‌ای از کارگزاران، برای فرار از زیر بار مسئولیت، به آن پناه می‌آورند. بسیاری از کمبودهایی که هم اکنون کشور از آن رنج می برد از آبشخور همین یک جمله است. اما زمانی که پای گروه‌های جهادی وسط می‌آید، این مسائل دیگر محلی از اعراب ندارند. با توجه به اینکه هزینه ساخت چهار منزل بسیار بالاست ولی برای کسانی که چشمانشان را از زمین برداشته و به آسمان دوخته اند، اینگونه مسائل در حد همان جملات باقی مانده و یارای مقابله با اراده‌های فولادین جهادگران را ندارند. بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان مبلغی هست که تاکنون برای این پروژه هزینه شده و تمامی این مبلغ هم بدون کمک از ارگان‌های دولتی و غیر دولتی بلکه تنها و تنها با کمک مردم محلی و خیرین فراهم شده است.

جهاد همه جانبه

خرید لوازم تحریر و تبلت برای دانش آموزان نیازمند، تهیه و توزیع لوازم خانگی، بسته‌های معیشتی و غذای گرم بین خانواده‌های مستضعف، از دیگر برنامه‌هایی است که این گروه عملیاتی کرده است. امور فرهنگی هم از دغدغه‌های اصلی این جهادگران بوده و در حد توان برنامه‌های متنوعی از قبیل؛ اردوهای تفریحی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی در فضای پارک‌های شهرستان و تبلیغ چهره به چهره، را اجرا کرده اند و کماکان هم ادامه می‌دهند.

 

 

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. خدا خیرشان بده حاج اقای خسروی از روحانیون جهادگر و جهادی طلاب استان کرمانشاه می باشند اجرشان با اقا اباعبدالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *