گره‌گشایی طلاب اصفهانی از کار زندانیان جرائم غیرعمد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جهادگران حوزوی، همواره برخی افراد در اثر آسیب های اجتماعی و حتی خطاهای غیرعمد مجرم شناخته شده و محکومیت های قضایی از جمله تحمل حبس را تجربه می کنند؛ در بیشتر موارد پس از سال‌ها نیز افراد محکوم توان پرداخت خسارت را نداشته و هیچ امیدی به آزادی آنان نیست.

درد و رنج خانواده های زندانیان غیرعمد، مسئله ای نبوده که از چشم گروه های جهادی مغفول بماند؛ قرارگاه جهادی طلاب رَهنانِ اصفهان، یکی از گروه های جهادی حوزوی می باشد که تاکنون موجبات آزادی چند تن از زندانیان را فراهم نموده است.

حجت الاسلام مرتضی جواهری مسئول قرارگاه جهادی طلاب رهنان اصفهان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی به تشریح روند شکل گیری آن پرداخت و اظهار داشت: قرارگاه جهادی طلاب رهنان از سال ۱۳۹۸ در پی بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مواسات، همدلی و یاری رساندن به بیماران کرونایی و کادر درمان، به طور رسمی تشکیل شد؛

وی افزود: قرارگاه جهادی طلاب رهنان اصفهان فعالیت خود را با ضد عفونی معابر، طبخ ۱۲۵۰ پرس غذا در هفته، خرید لوازم پزشکی برای افراد کرونایی، تهیه آبمیوه طبیعی به همراه عسل و برخی اقلام خوراکی و ارسال به بیمارستان های ویژه بیماران کرونایی، آغاز کرد.

حجت الاسلام جواهری ادامه داد: با منسجم شدن قرارگاه، توانستیم خدمات آن را گسترش دهیم؛ امداد‌رسانی به مناطق سیل زده و زلزله زده و رساندن کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردمی به آنها، اعزام نیروهای جهادی جهت کمک به نیروهای ‌هلال احمر، حل و فصل نزاع‌های دسته جمعی و قومیتی گوشه ای از خدمات قرارگاه جهادی طلاب رهنان اصفهان تاکنون بوده است.

وی با مهم شمردن مسئله بازگرداندن زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش خانواده، بیان داشت: از سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفتیم به مسئله آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد ورود کنیم.

مسئول قرارگاه جهادی طلاب رهنانِ اصفهان تصریح کرد: در اولین گام با رفتن به یکی از زندان های استان، فرد جوانی را شناسایی کردیم که به دلیل عدم توانایی در پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی بهترین سال های عمر خود را در زندان سپری می کرد؛ این قرارگاه پرداخت بدهی او را قبول کرد؛ با اطلاع رسانی در شبکه های مجازی قرارگاه یکی از خیرین مبلغ ۳۲ میلیون تومان را متقبل شد و مابقی آن هم از سوی خود قرارگاه پرداخت شد.

وی از پرداخت ۱۸ میلیون تومان جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و گفت:  قرارگاه جهادی طلاب رهنانِ اصفهان این مبلغ را در نیمه شعبان سال جاری به حساب ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند واریز کرد.

حجت الاسلام جواهری افزود: مبلغ ۱۰میلیون تومان نیز از سوی قرارگاه به برنامه تلویزیونی «یک شهر ضیافت» که ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بود اهدا شد؛ این برنامه از شبکه استانی اصفهان پخش شد.

این روحانی جهادی در پایان خاطرنشان کرد: با مشاهده بازخورد بسیار خوبی که از فعالیت های قرارگاه در بین مردم ایجاد شد و همچنین حمایت امام جمعه محترم، ستاد دیه را در درون ساختار قرارگاه تشکیل دادیم تا فعالیت های مرتبط با این عرصه منسجم تر از قبل و به طور دائمی دنبال شوند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *