• صفحه اصلی
  • >
  • ویژه
  • >
  • چهارمین جشنواره ملی جهادگران، ویژه طلاب و دانشجویان جهادگر سراسر کشور

چهارمین جشنواره ملی جهادگران، ویژه طلاب و دانشجویان جهادگر سراسر کشور

تاریخچه

جشنواره ملی جهادگران رویدادی با هدف گردهمایی و هم افزایی اجزای نوآور و موثر زیست بوم حرکت­ های جهادی شامل فعالین حرکت­های جهادی، متخصصان، کارشناسان، صاحبنظران، خیرین، سیاست گذاران و دستگاه­ های فعال در حوزه محرومیت زدایی است. جشنواره ملی جهادگران تا کنون سه دوره متوالی توسط سازمان بسیج دانشجویی برگزار گردیده است. اکنون پس از گذشت دو سال از برگزاری سومین جشنواره، با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه بار دیگر جشنواره ملی جهادگران  به محلی برای تجمع گسترده­ ی موثرترین نقش آفرینان زیست بوم حرکت­های جهادی و محرومیت­ زدایی کشور تبدیل خواهد شد.

فراخوان

جشنواره ملی جهادگران در دو بخش تخصصی و هنری فراخوان خود را طراحی نموده تا فعالین، صاحب نظران و کارشناسان و جهادگران فعال در حوزه محرومیت‌­زدایی بتوانند ایده ها، آثار و دستاوردهای خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند. به صاحبان آثار در طول بازه فراخوان مشاوره ­های عمومی، تخصصی و کاربردی داده خواهد شد. بعد از بازه فراخوان آثار، توسط اساتید تخصصی مورد داوری قرار خواهند گرفت و آثار برگزیده به دو صورت ارایه جمعی و ارایه پوستر در برنامه اختتامیه جشنواره قابلیت ارایه به مخاطبین را خواهند داشت.

محورها و موضوعات شرکت در جشنواره

بخش تخصصی جشنواره متناسب با بخش های یک گروه مطلوب جهادی طراحی گردیده است و در چهار موضوع زیر به دریافت ایده، طرح و یا تجربه فعالین جهادی اقدام خواهد نمود:

  • گسترش گفتمان جهادی در بین آحاد مردم
  • شناسایی و به کارگیری ظرفیت های مردمی در اقدامات جهادی
  • ایجاد تشکیلات جهادی موفق و پایدار
  • پیشرفت منطقه ای و یا حل مسائل مناطق کم برخوردار

همچنین بخش هنری جشنواره ملی جهادگران با موضوع بازنمایی فعالیت گروههای جهادی در قالب‌های عکس، مستند و نماهنگ پذیرای آثار فعالین و گروههای جهادی خواهد بود.

بخش های رویداد و اختتامیه جشنواره

ارائه جمعی

آثاری که به دبیرخانه جشنواره ملی جهادگران در بخش تخصصی ارسال می­ گردد، در گام نخست مورد ارزیابی عمومی قرار می­ گیرند. در صورت تایید ارزیابان عمومی این آثار مورد داوری تخصصی قرار می گیرد. بعد از این داوری آثاری که جهت ارایه عمومی به مرحله بعد راه پیدا می کنند، می بایست در فضایی که در رویداد جشنواره در نظر گرفته شده است در زمان محدود در مقابل داوران و شرکت کنندگان ارایه داشته باشند و مورد قضاوت این مخاطبین قرار بگیرند. تلاش گردیده تا در این جلسات ارایه با توجه به موضوعات ارایه، دستگاه ­ها و نهادهای مرتبط نیز حضور پیداکنند تا در کنار آشنایی با دستاوردهای جهادی از طرح­ های برگزیده حمایت نمایند. 

غرفه های مشاوره و انتقال تجربه 

یکی از اتفاقات ویژه که در سومین جشنواره آغاز گردید، ایجاد بخش های مشاوره و منتورینگ می­ باشد که براساس عرصه­ های خدمت رسانی، گروه­ ها و فعالین محرومیت ­زدایی می ­توانند با حضور در این محل ­ها از مشاوره متخصصین استفاده نمایند و با دیگر فعالین آشنا شوند و با تشکیل گعده­ های تخصصی، به بحث و انتقال تجربه بپردازند. 

غرفه ­های رویداد 

مجموعه ای از غرفه های رویداد به منظور  ارتباط با سایر گروههای جهادی و نهادهای حامی اختصاص داده خواهد شد تا در فضایی مستقل و آرام در کنار فضای نمایشگاهی امکان ارتباط دوطرفه بین شرکت کنندگان وجود داشته باشد. 

کارگاه­‌های تخصصی  

به منظور انتقال دانش روز و افزایش توانایی­ های مخاطبین جشنواره، مجموعه ای از کارگاه های تخصصی برنامه ­ریزی شده است تا در فضایی صمیمی، گروه ­ها و فعالین جهادی بتوانند با موضوعات جدید و روش­ های نوین فعالیت در حوزه محرومیت­ زدایی و نقش آفرینی تخصصی آشنا شوند. تلاش شده است کارگاه­ ها بصورت کاربردی و جذاب طراحی گردد و از اساتیدی مجرب و با تجربه استفاده شود. 

نمایشگاه عکس و اکران جهادی 

مجموعه­ ای از تصاویر منتخب جشنواره ملی جهادگران در بخش هنری، بصورت نمایشگاهی در خواهد آمد. همچنین مجموعه ­ای از مستندها و نماهنگ­ های منتخب نیز در فضای مختص به اکران، به نمایش در آمده تا ضمن ارائه به مخاطبین، توسط بازدید کنندگان رای گیری شده و با اضافه شدن رای داوران از برگزیدگان در روز اختتامیه تقدیر به عمل آید. 

اختتامیه جشنواره

اختتامیه جشنواره ملی جهادگران، پس از برگزاری رویداد و هم افزایی گروه ها و فعالین حاضر در رویداد با حضور فعالین و اساتید جهادی، مسئولین سازمان های مرتبط با حرکت های جهادی، رؤسای دانشگاه ها و همچنین نهادهای حامی حرکت های جهادی برگزار گردیده و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

تمدید-جهادگران-پوستر
چهارمین جشنواره ملی جهادگران
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *