شهید حجت الاسلام مصطفی نصیری

حجت السلام مصطفی نصیری

قصه از درخواستی شروع می‌شود که دهیار روستای «همت آباد » از توابع شهر رفسنجان، به مؤسسه «عقیله عشق» ارسال می‌کند که این روستا نیاز به کار فرهنگی دارد؛ مؤسسه هم یک روحانی جوان دهه هفتادی را به منطقه می‌فرستد.
همسر طلبه جوان که تک دختر خانواده‌ای از توابع مشهدالرضا بوده نیز در این مسیر عاشقانه حاج آقا را همراهی می‌کند و «بیت الحسین» روستای همت آباد مرکز استقرار این زوج می‌شود که در آن همیشه به روی اهالی روستا باز بوده است.
حجت الاسلام نصیری بین جوانان می‌رود و با آنان حسابی دمخور می‌شود، کم کم هیئت تشکیل می‌دهند. همسراو نیز برای دختران روستا و بچه‌ها ، کلاس‌های زبان و نقاشی برگزار می‌کند، برای بیت الحسین تجهیزات می‌گیرند و خلاصه چهره روستا را از این رو به آن رو می‌کنند.

حجت الاسلام نصیری از زبان دهیار روستا:
یزدی زاده، دهیار روستای همت آباد با اشاره به عشق و علاقه حاج آقا نصیری به حضرت زهرا (س) می‌گوید: برای همین، مسئله حجاب را خیلی خوب در روستا تبلیغ می‌کرد و جوانان را با خود همراه کرد و خیلی از بچه‌های روستا هیئتی شدند. دو روز قبل از حادثه، با من تماس گرفت و آخرین هماهنگی‌ها را برای مراسم عزاداری دهه محرم کرد و گفت که امسال می‌خواهد هیئت روستا را به پیاده روی اربعین ببرد.

چگونگی شهادت

حجت‌الاسلام نصیری و همسرش از طلاب جهادی بودند که شب اول محرم سال ۱۴۰۱ در حادثه سیل جنوب کشور در مسیر سفر تبلیغی، آسمانی شدند.

 

منبع: سایت سازمان تبلیغات اسلامی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *