قدسیت لباس روحانیت به خدمتش است

حجت الاسلام والمسلمین دسمی، تولیت حوزه علمیه ولایت تهران با تبریک عید غدیر خم، عید امامت و ولایت اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در طول بیش از هزار سال با مجاهدت و تلاش نسل به نسل فعالیت داشته و علما اصل دین را تا دوره عصر امام با مجاهدت تبیین کردند.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال مجاهدت برای تحقق آرمانی و مطلوب از انسانیت و جامعیت صورت گرفت، افزود: در این راه سختی‌ها و صعوبت‌ها و موانعی در داخل و خارج و نظام استکبار و وجود داشت. اگر حوزه بتواند آرمان مطلوب خود را به بشریت ارائه دهد، انهدام نظام طاغوتی را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: حوزه و حوزویان، بانیان و متولیان و مؤسسان و علمای بزرگ مصمم هستند با مجاهدت آنچه را که رسالت انبیا و ائمه اطهار است را محقق و پیاده سازی کنند.

تولیت حوزه علمیه ولایت تاکید کرد: اساس کار علما صعوبت‌ها و سختی‌هایی دارد که در تهران این سختی‌ها بیشتر است.

تولیت حوزه علمیه ولایت تهران اظهار داشت: با توجه به شهر قریب ۱۵ میلیون نفری تهران و نیازهای این شهر با مطلوبیت‌ها خیلی فاصله داریم. این شهر بیش از ۵ هزار مدرسه آموزش و پرورشی و بیش از ۷۰۰ دانشکده و ۷۰ دانشکده دارد. علاوه بر این سازمان‌ها و ادارات و نهادهای زیادی در تهران وجود دارد که به طلبه، روحانی، استاد، محقق و پژوهشگر نیاز دارند. طبیعتا بار و رسالت حوزویان در تهران سنگین است. ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در حد وسع و توانمان بتوانیم خدمت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دسمی خطاب به طلاب جوان که مفتخر به لباس روحانیت می‌شوند، گفت: ما این لباس را لباس خدمت، مردم‌داری و دانش، دستگیری و تواضع و لباس یاری رسانی به هم‌نوعان خود می‌دانیم. این لباس را لباسی می‌دانیم که اگر زلزله و سیل شد در کنار مردم باشیم. این لباس را لباسی می‌دانیم که به خانواده‌های عزیز در تربیت فرزندانشان کمک کنیم. این لباس را لباسی می‌دانیم که هم در خدمت فرهنگ، مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به شبهات، استحکام مبانی اعتقادی، فکری و فرهنگی مردم باشد.

وی تاکید کرد: قدسیت لباس روحانیت به خدمتش است، شهید رئیسی تبلور این معنا شدند، برای ما افتخار است که گفته شود این روحانی خادم ملت است. این بزرگترین مدال افتخار برای جامعه روحانیت است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *