مجموعه کتاب‌های حکمت نامه

نظر به فرمان چهارم از پیام نه بندی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خطاب به گروه‌های جهادی: « شعارِ – خدمت رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت – را همگانی کنید. منظومه معرفتی اسلام در این باره را که مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بر و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قیام به قسط و امثال این‌ها است، در برابر میلیون‌ها جوان کشور بگذارید.»

اگرچه جهاد خدمت‌رسانی و خدمات داوطلبانه جهادی به عنوان یکی از محورهای مهم فعالیت انقلابی در سال‌های پس از انقلاب بر سر زبان‌ها افتاد، اما هنوز هم ظرفیت فراوانی جهت بسط این روحیه میان عموم مردم و حضور همگانی‌تر در این حرکت مبارک وجود دارد. توصیه و تصریح رهبر حکیم انقلاب اسلامی که جهادگران را به مطالعه ریشه‌های عمیق این باور متعالی در آیات و روایات و انتشار و ترویج آن دعوت فرموده است، در کنار آثار و ثمرات متعدد، می‌تواند موجب اقبال و رغبت بیش از پیش آحاد مردم نسبت به فعالیت‌های جهادی شود.

در همین راستا، دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه کشور با همکاری پژوهشگاه فقه نظام، مجموعه‌ای پژوهشی – با تکیه بر قرآن کریم و روایات برگرفته از منابع معتبر- در زمینه جهاد خدمت رسانی را تدوین نمود.

حکمت‌نامه جهادی، شامل مجموعه‌ای کتابچه می‌باشد که در هر کدام، حول یک یا چند موضوع مرتبط با خدمت رسانی، آیات و روایات همراه با ترجمه روان آمده است.

امید است که این تلاش اندک، گامی کوچک در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برداشته و مورد رضا و تأیید حضرت حجت (عج) باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *